וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יוזל ביטוח הדו גלגלי?

אורן קוזלובסקי, ריידרס

21.1.2008 / 16:44

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להוזלת תעריפי ביטוח החובה של כלי רכב דו גלגליים

וועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ב') את הצעת החוק שתביא להוזלת תעריפי ביטוח החובה לכלי רכב דו גלגליים. ההצעה אותה הגישו חברי הכנסת גלעד ארדן (ליכוד) וסטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), עלתה לסדר היום לאחר שפקידי האוצר החליטו לייקר את תעריפי ביטוח החובה באופן קיצוני. תהליך החקיקה לווה במאבק תקשורתי אותו ניהלו הרוכבים ובפעילות לוביסטית בתמיכת איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי ומועדון האופנועים הישראלי.

הצעת החוק, קובעת כי חלוקת נטל הפיצוי על נזקי גוף בגין תאונות דרכים בהן מעורב אופנוע ורכב נוסף, תהייה ביחס של 75% על הרכב הכבד ו-25% על האופנוע, כל זאת ללא קשר לאשמה או לנסיבות התאונה. בתאונה עצמית בה לא מעורב כלי רכב נוסף, יחול כאמור נטל הפיצוי כולו, על ביטוח החובה של הרוכב.

שינוי חוק פיצוי נפגעי תאונות דרכים, חוק הפלת"ד, אמור לפתור את אחת הבעיות הכואבות ביותר של הענף הדו גלגלי בישראל. כיום מבוטחים הרוכבים, שמוגדרים כמסורבי ביטוח, רק באמצעות ה"פול". תעריף הביטוח נקבע לפי רמת הסיכון הביטוחי ומוגבל בגובה הפרמיה אותה מאפשר משרד האוצר לגבות מהמבוטח. כך נוצר מצב אבסורדי, בו גם אם רוכב עמד ברמזור ונפגע למשל מנהג שיכור שעבר באדום ונסע נגד התנועה, עדיין יפוצה על ידי פוליסת הביטוח שלו ולא יתבע את ביטוחו של הנהג המעורב.

הצעת החוק החדשה תאפשר לחברות הביטוח שישאו רק ב-25% מפיצוי הרוכב המבוטח על ידן, להציע פוליסות רווחיות לרוכבי כלי הרכב הדו גלגלי בישראל. הוצאת ביטוח החובה לרכב דו גלגלי מהפול והעברתו אל חברות הביטוח תפתח את השוק לתחרות ותאפשר הוזלת הפרמיה המשולמת על ידי הרוכבים.

בשלב זה נקבע כי השינוי יחול למשך שנתיים ובסיום התקופה יוכל שר האוצר לפנות לוועדת הכלכלה לבחינה של השפעות חלוקת הנטל. כמו כן יוכל שר האוצר לבקש בסוף התקופה שינוי של אחוזי החלוקה בהתאם להשפעות של החוק על שוק הרכב.

תעריפים חדשים לביטוח החובה יפורסמו לאחר שתעבור הצעת החוק בקריאה שניה ושלישית ואם אכן תהייה הוזלה משמעותית, צפוי גידול נוסף בקיץ הקרוב בענף הדו גלגלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully