וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: מכונית חשמלית בישראל

21.1.2008 / 20:44

ב-2011 תימכר בישראל המכונית החשמלית הראשונה. כך עולה ממסיבת העיתונאים של שי אגסי ונשיא רנו ניסאן במשרד רוה"מ

קובי ליאני

צילום: קובי ליאני
עריכה: בת גולן

שנת 2011 עשויה להיות שנה מהפכנית במדינת ישראל - בעוד שלוש שנים מהיום, יוכלו תושבי המדינה לרכוש מכונית חשמלית שאינה צורכת דלקים לסוגיהם ואינה מזהמת כלל את הסביבה. כך למעשה החל היום חזונו הציבורי והכלכלי של שי אגסי לקרום עור וגידים, לאחר שחתם על הסכם ראשוני עם נשיא קונצרן רנו-ניסאן, קרלוס גוהסן לייצור ושיווק מכוניות חשמליות בישראל, בצמוד לפריסה כלל ארצי של נקודות טעינה לחשמל.

כפי שהבאנו בפניכם בעבר, המכונית תצויד במנוע חשמלי ובסוללות ליטיום הניתנות לטעינה משקע חשמל או להחלפה מהירה בתחנות ייעודיות, תציע לדברי קרלוס גוהסן טווח נסיעה של 100 ק"מ בתנאים עירוניים (סלילה גרועה, מהירות איטית ומיזוג אוויר פועל) וכ-160 ק"מ בנהיגה בתנאים בין עירוניים. הכוח החשמלי בה יאפשר לה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 13 שניות והיא תוכל להגיע ללא קושי למהירות המרבית המותרת בישראל – 110 קמ"ש.

החשמלית תעלה כמו מכונית רגילה

במקביל למועד הגעתה לישראל, דורש פרויקט Better Place (מקום טוב יותר) של אגסי את פריסתן של אלפי נקודות טעינה והחלפת סוללות בישראל וכדי לעודד את קהל הנהגים לרכוש את מכונית זו, הממשלה תעניק תמריצים כלכליים בדמות מס מופחת ברכישה. נשיא רנו-ניסאן, הממונה על פיתוח וייצור המכונית החשמלית, מציין כי מחירה של החשמלית יהיה זהה או אף נמוך מזה של המקבילה הבנזינית, אך עלויות אחזקתה צפויות להיות נמוכות משמעותית.

אם אתם תוהים בנוגע לתצורת הרכב החשמלי, קרלוס גוהסן מסביר כי היא תתאים בדיוק לטעם הישראלי, קרי היא תציע מבנה שלוש קופסאות (תצורת סדאן 4 דלתות) והיא תהיה מרווחת ושימושית כמו כל משפחתית בקבוצתה. לדבריו, ישראל היא המדינה המושלמת לנסות בה פרויקט ירוק שכזה, משום שמרבית הנהגים בישראל נוהגים פחות מ-70 ק"מ ביום וכי הערים הגדולות בישראל נמצאות במרחק שלא עולה על 150 ק"מ ממרכז הארץ, קרי, גוש-דן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עקיצות מראש הממשלה

במהלך מסיבת העיתונאים, נשאל שי אגסי אודות ההכבדה על תחנות הכוח המזהמות ממילא כתוצאה מהצורך לטעון את המכוניות החשמליות. תשובתו הייתה כי פרויקט זה מדגיש את הצורך בהקמת תחנות כוח ירוקות המפיקות חשמל ממשאבי טבע שאינם מזיקים לסביבה כמו שמש ורוח וכי ברגעים אלה ממש נעשים מחקרים לצורך הקמת תחנות כוח אלה.

פרויקט זה יצא היום לדרכו באופן רשמי ובעידוד אישים רבים כולל נשיא המדינה, אך דווקא ראש הממשלה, אהוד אולמרט בחר לשלב עקיצות קטנות בדרכו האישית כמו הציטוט "זה לא מתקבל על הדעת שבמכונית חשמלית צריך להתקין סוללות במשקל 250 ק"ג" ואף הציע לנשיא רנו-ניסאן להקים קרן כלכלית בשיתוף עם מדינת ישראל לצורכי מחקר ופיתוח דרכים יעילות לניצול אנרגיית השמש להנעת כלי רכב, ולו רק משום שלטענתו, ישראל נהנית מ-330 ימי שמש בשנה.

יש גם חוששים

פרויקט המכונית החשמלית של שי אגסי עשוי להיות מיזם מאוד מבורך עבור הציבור הישראלי והעולם כולו, שכן המכוניות החשמליות שיגיעו לישראל, ישווקו גם בשאר מדינות העולם. אך דווקא מספר גופים "ירוקים" בישראל הביעו באוזנינו חשש מסוים: ראשית, אמנם המכונית החשמלית תחסוך מאתנו את זיהום האוויר, אך איש לא מדבר על הטיפול הנדרש לסוללות אלה והיא אף לא תמנע את הגודש האדיר שיש בכבישי מדינתנו הצפופה. בנוסף לכך, הצורך בהקמת אלפי נקודות טעינה והחלפת סוללות יעבירו לידי אגסי ושותפיו כמות אדירה של נדלן מידי המדינה ויתכן אף שללא תמורה כספית. האם לא יהיה זה חכם יותר להפעיל את תחנות החלפת הסוללות בתחנות הדלק הקיימות והפרוסות כבר בישראל ממילא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully