וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימוש הפוטנציאל

22.1.2008 / 10:24

סדנת ABT חושפת שלל שדרוגים לגרסאותיה של האודי A4 החדשה רק חבל שאצלנו זה לא חוקי

מכוניות רבות מקונצרן פולקסווגן (פולקסווגן, אודי, סיאט, סקודה וכו') אהודות מאוד בקרב סדנאות השיפורים בזכות הפוטנציאל העצום הגלום בהן. פוטנציאל ממשי לביצוע שלל שדרוגים ובעיקר להעלאת תפוקות המנועים. אחת מסדנאות אלה היא סדנת ABT הגרמנית שהפכה את מלאכת שדרוג מכוניות אלה למומחיות.

הפעם היא שמה את ידיה על האודי A4 החדשה, אשר נכחנו בהשקתה לפני כ-3 חודשים בלבד. אנחנו סברנו כי ה-A4 נראית מצוין, מתנהגת באופן משביע רצון וגם בכלל לא מרגישה חלשה, אבל אם אפשר עוד לשפר, אז למה לא.

ראשית, הפגוש הקדמי האגרסיבי ממילא של ה-A4 הוחלף באחר מבית ABT וזה מצליח להראות אגרסיבי אף יותר. בצדי הגוף התחתוניים, נוספו חצאיות הדומות בצורתן לאלו של גרסת הקופה, ה-A5 ומאחור בחרה ABT להבליט ארבעה לועות מפלט בעזרת שינוי לפגוש האחורי ואף להוסיף ספוילר קטן בראש תא המטען. האחרון לטענתם, משפר מאוד את רמת האחיזה מאחור בנהיגה במהירויות גבוהות.

ABT החליטו שאפשר להוציא הרבה יותר מיץ מהמנועים הגרמניים שמוצעים ב-A4. כך למשל, מנוע הבנזין בנפח 1.8 ליטר טורבו המפיק ביציאתו משערי אודי 160 כ"ס מקבל שתי רמון הספק: 200 כ"ס בעזרת שינויים מינוריים בלבד או 240 כ"ס על ידי החלפת מגדש הטורבו ושאר רכיבים במנוע.

בנוסף למנוע זה, גם שלושת מנועי הדיזל המוצעים חוזקו משמעותית. מנוע ה-2.0 ליטר TDI מפיק כעת במקום 143 כ"ס, 170 כ"ס או 200 כ"ס בהתאם לרמת השדרוג. מנוע ה-2.7 TDI שהפיק 190 כ"ס מפיק בזכות ABT 230 כ"ס ומנוע הדיזל החזק בהיצע עם 3.0 ליטר מפיק כעת 270 או 300 כ"ס ו-61 קג"מ במקום ה-240 סוסים המקוריים.

זה לא מסתיים כאן שכן החבר'ה הגרמנים מציעים גם שתי רמות שדרוג למתלים: קפיצי ספורט או מתלי קוילאובר מתקדמים. כמו כן, כדי להתאים את יכולת הבלימה לעליה בכוח, הלקוחות יוכלו לבחור בין צלחות בלימה בקוטר 345 או 380 מ"מ. וכמובן שאי אפשר בלי ג'נטים. שם שם מציעה החברה שני סוגים ובמידות 18, 19 ואף 20 אינטש.

לנו לא נשאר אלא לקנא בידידנו הגרמנים בכך שהם יכולים לרכוש את שדרוגים אלה ללא כל בעיה חוקית מצד המדינה וללא הסכנה שבאבדן אחריות היצרן על הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully