וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגזר הערבי יש יותר נדרסים

דניאל שמיל

23.1.2008 / 14:50

מחקר חדש: 74% מהולכי הרגל הנפגעים בתאונות דרכים במגזר הערבי הם ילדים; שיעור ההרוגים כפול מבמגזר היהודי

מחקר חדש שנערך בטכניון מתמקד בהולכי הרגל הנפגעים בתאונות דרכים במגזר הערבי. מהתוצאות מתברר כי 74% מהולכי הרגל הנפגעים הם ילדים מתחת לגיל 14, כש-60% מהנפגעים הם מתחת לגיל 9.

וואפע אליאס ערכה את המחקר ביישובים מג'ד אל-כרום ושפרעם, תוך שימוש במאות ראיונות ותיקי חקירה משטרתיים. מהמחקר מתברר כי מרבית התאונות מתרחשות בשעות שלאחר סיום יום הלימודים, דווקא כאשר הילדים נמצאים בהשגחת הוריהם. עוד נמצא יחס ישר והפוך בין רמת ההשכלה של ההורים לבין הסיכוי של ילדיהם להיפגע בתאונת דרכים. רק 3.5% מהאימהות של הולכי הרגל המעורבים בתאונות דרכים במגזר הן בעלות השכלה גבוהה.

לדברי אליאס הנשים לא מודעות לסכנה "ואפילו כשהן מלוות את הילדים הן לא דואגות לשמור על בטחונם תוך שהם הולכים על המדרכה בלבד. עניין ברור לחלוטין הוא שמודעות הורים לבטיחות בדרכים משפיעה על התנהגות הילדים בכביש".

אליאס טוענת כי מצב התשתיות מסכן את הילדים: "בהרבה רחובות אין מדרכה ואין שום הפרדה בין הכביש לבית, כך שהילדים יוצאים ישר לכביש והתאונה היא בלתי נמנעת. אם יש מדרכה, היא חסומה במכוניות חונות והילדים חייבים ללכת על הכביש. ביישובים ערביים גם אין גנים שבהם הילדים יכולים לשחק, ולכן הם משחקים על הכביש".

אליאס מציעה פתרון המתמקד בשינוי דפוסי ההתנהגות: "צריך לחנך את הילדים דרך גני הילדים ובתי הספר וללמד גם את קבוצת הנשים שיכולות להפוך את קבוצות הלימוד לבילוי שלהן".

הנתונים המדאיגים שנחשפו במחקר מצטרפים לתמונת מצב בעייתית בתחום תאונות הדרכים במגזר הערבי בו נהרגו ב-2007 45 הולכי רגל לעומת 86 הרוגים במגזר היהודי. בסקירת שיעור ההרוגים בתאונות דרכים מתברר כי מספר ההרוגים ל-100 אלף תושבים עומד על 4.8 במגזר היהודי לעומת 11.5 הרוגים במגזר הערבי. שיעור ההרוגים בתאונות דרכים במגזר הערבי מתוך כלל הקורבנות עומד על 34% - גדול בהרבה מחלקם באוכלוסייה: 24%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully