וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחלה מוראלית

ירון אדרי

24.1.2008 / 18:50

עונת 2008 של אליפות העולם למירוצי הראלי WRC יוצאת לדרך. מי נגד מי, כמה ולמה בכתבה שלפניכם

נו, כמו תמיד. עוד לא מסתיימת לה עונה אחת וכבר מתחילה לה אחרת. טוב, ככה זה באליפות מירוצי הראלי העולמית WRC. אבל רגע, לפני שניגש למה שצפוי בסוף השבוע הקרוב ובעונה כולה, חשוב לסכם במשפט או שניים את ההצגה שקיבלנו ב-2007.

זה התחיל במופע ראווה של סיטרואן עם צמד ה-C4 הכל חדשות כששני נהגיה – סבסטיאן לואב ודני סורדו – מנצחים את המירוץ הראשון של מונטה קארלו, ממשיך בתצוגה מרהיבה של צמד נהגי הפורד פוקוס – מרקוס גרונהולם ומיקו הירבונן – במירוצי השלג של שבדיה ונורווגיה ומסתיים בקול תרועה לאחר לא מעט קולות ריסוק ותאונות.

כבר בתחילת העונה גרסו הספקולנטים כי גרונהולם יפרוש בתומה ואכן כך קרה אלא שהתכנון של הפיני הוותיק היה אחר. פער הנקודות שעמד לזכותו הצטמצם לנוכח סדרת תאונות בלתי צפויות ולבסוף נאלץ הוא לנפנף לשלום רק מעמדת סגן האלוף. ומי בראש? כרגיל, בפעם הרביעים ברציפות, לואב. גרונהולם התנחם באליפות היצרנים ובקריירה מפוארת שהגיעה לסיומה.

לבן קבוצתו של גרונהולם, הירבונן, היה חלק חשוב מאוד בהצלחתה של פורד העונה. לא אחת עשה הפיני הצעיר חיים קשים למובילי הטבלה ואף ביקר 10 פעמים על הפודיום מהם 3 פעמים במקום הראשון. זה לא הספיק לו בכדי להוות איום, אך מספיק בכדי לסיים במקום השלישי הכללי. סורדו, בן קבוצתו של לואב, הצליח פחות וסיים את העונה במקום הרביעי. ואיפה פטר סולברג והסובארו? הפתק שהטמין בכותל המערבי עזר לו רק להגיע למקום הרביעי. לפחות הוא זכה לביקור מתוקשר בישראל.

מה השנה?

אלוף העולם ימשיך לשרת את הקבוצה האדומה מצרפת כשלצידו הנווט הוותיק דניאל אלנה. את ה-C4 השנייה ימשיך לאייש דני סורדו שיחד עם ראשי הקבוצה מקווה להשיג שיפור בתוצאותיו. למרות הדומיננטיות של לואב בשנים האחרונות, זה שנתיים שלא הצליחה סיטרואן להשיג את תואר אליפות היצרנים וכאן מגיעה חשיבותו של סורדו במערכה.

פרישתו של גרונהולם מעמידה את פורד בבעיה לא קלה ועל מיקו הירבונן להיכנס לנעליים גדולות מאוד ולנוכח הישגיו בשנה החולפת, נראה כי הוא מוכן לאתגר. ולמרות זאת, נכון לעכשיו מופנה אור הזרקורים דווקא אל הרכש החדש. יארי-מאטי לטבלה, נציג פיני נוסף, סומן במהלך העונה שעברה כדבר הבא בעולם הראלי עת נהג בפוקוס של קבוצת סטובארט. לטבלה מקבל כעת את הזדמנות חייו כשינהג על הפוקוס הרשמית.

"אנו מאמינים כי עם האימפרזה החדשה נחזור לנצח ב-2008", כך הצהיר פטר סולברג במהלך ראיון שערכתי עימו עת ביקר מוקדם יותר השנה בישראל. הנורווגי של סובארו לא זוכה לשנים של חסד ומאז אליפות העולם בעונת 2003, הוא מתקשה לשחזר את הישגיו. לא פלא לנוכח העובדה כי האיפרזה של 2007 היא הגרסה המי יודע כמה של זאת שהוצגה לפני 15 שנה. המכונית הוותיקה תמשיך לשרת את סובארו במירוצים הראשונים העונה עד אשר תיכנס האימפרזה החדשה (המוכרת אצלנו כ-B3) לשירות מלא. כריס אטקינסון ימשיך לשרת את הקבוצה במכונית השנייה. חדשה משמחת היא חזרתו של מרקו מרטין כנהג מבחן בקבוצה הכחולה. כזכור, בעונת 2005 נהרג מייקל פארק, הנווט של מרטין, בתאונת מירוץ ומאז התקשה הנהג להתאושש. חזרתו לפעילות היא בהחלט אחד המאורעות המשמחים לקראת פתיחת העונה.

מה חדש?

שנות ה-90 היו בשליטה כמעט מוחלטת של היצרנים היפנים, אך עזיבתן של מיצובישי וטויוטה השאירה את המלחמה לסובארו שהתקשתה להתמודד עם היצרנים האירופאים. מהצד השני נמצאת קבוצת פיג'ו שפרשה אף היא בכדי להתמקד באליפויות אחרות. על כן, כניסתה של קבוצה רישמית חדשה לסבב ה-WRC היא יותר מסיבה למסיבה.

את טבילת האש של ה-SX4 WRC ערכה סוזוקי בקורסיקה בשנה שעברה והתוצאות, איך נאמר, לא היו כאלה טובות. בקבוצה לא אמרו נואש ולקראת העונה הראשונה המלאה שלה היא גייסה את טוני גרדמייסטר הוותיק שיוביל אותה. לצידו של גרדמייסטר ינהג פר-גונאר אנדרסון שהוביל את הסוזוקי איגניס לאליפות ליגת הג'וניורס ב-2004. האם תצליח הקבוצה להגיע השנה לפודיום? לנוכח רמתן של קבוצות הצמרת נראה כי יהיה זה קשה, אך בהובלתו של מנהל הקבוצה נובוהירו 'מונסטר' טאג'ימה, לא נתפלא אם אכן זה יקרה.

תקועים באמצע

כמדיי שנה, את הקרב על אמצע הטבלה ייאיישו הקבוצות הלא רשמיות והפרטיות (ונכון לרגע זה גם סובארו וסוזוקי). בשלב זה, מדובר על 2 קבוצות בלבד אשר עושות שימוש בפוקוס של פורד מעונת 2006. יתרון קל ישנו לקבוצת סטובארט שאת העונה החולפת סיימה במקום הרביעי, רק 6 נקודות מסובארו. למרות עזיבתו של יארי-מאטי לטבלה, מקווים בסטובארט לא לאבד גובה. את הקבוצה יובילו מאתיו ווילסון, הנין סולברג וג'יג'י גאלי.

מונצ'י, הקבוצה הבריטית ששורשיה נמצאים בארגנטינה, תנסה לערער את מעמדה של סטובארט עם הצמד הלטיני פדריקו ויז'אגרה ולואיס-פרז קומפאנק. בעונת 2007 השתתפה הקבוצה רק ב-10 מירוצים בהם השיגה 14 נקודות בלבד. בקבוצה יודעים בדיוק מול מה הם עומדים והמטרה העיקרית היא להשיג יותר נקודות. האם המירוץ הביתי בארגנטינה בחודש מרץ יעזור להם להשיג זאת?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שקט, מתחילים

היום מתחיל הסבב הראשון של עונת 2008 שבאופן מסורתי יתקיים במונטה קארלו. המסלול ההררי מתאפיין בתנאי מזג אוויר קשים ואספלט הנע מיבש ואוחז לקפוא וחלק. את עיקר החששות מפנים הנהגים דווקא לחוקי הצמיגים החדשים ולא לתנאים הקשים. העונה ישתמשו כל הנהגים בצמיגים מבית פירלי לאחר שבשנה שעברה היתה זאת BF גודריץ'. השנה גם יאסר השימוש בחומר מונע פאנצ'רים כך שהנהגים ייאלצו לנקוט בשיטות נהיגה יותר שקולות על מנת לסיים מירוץ.

ונסיים עם פינת ההימורים. השנה, יותר מתמיד, נראה כי לואב נמצא בדרך הבטוחה לאליפות חמישית ברציפות, בעיקר לאחר פרישתו של גרונהולם. הירבונן ולטבלה, למרות הכישרון הרב והמכונית המוצלחת שעומדת לרשותם, ייתקשו אל מול הניסיון והכישרון הרב של הצרפתי. התאוששות מצידו של סורדו תעזור לקבוצה להשיג גם את אליפות היצרנים. פורד אם כך, תסיים במקום השני בשני הדירוגים.

מצידה של סובארו, ישנה כמיהה חזקה לחזור לראש אולם אם זה יקרה נדע רק לאחר כניסתה של האימפרזה החדשה לסבב. נכון לכרגע, נראה כי גם הפעם היא תילחם בעיקר עם קבוצות המשנה של פורד. ומה לגבי סוזוקי? עוד מוקדם לקבוע.

לו"ז אליפות ה-WRC

מונטה קארלו 24-27/01
שבדיה 08-10/02
מקסיקו 28/02-02/03
ארגנטינה 27-30/03
ירדן 24-27/04
איטליה (סרדיניה) 16-18/05
יוון (אקרופוליס) 29/05-01/06
טורקיה 13-15/06
פינלנד 31/07-03/08
גרמניה 15-17/08
ניו-זילנד 28-31/08
ספרד 02-05-10
צרפת (קורסיקה) 10-12/10
יפן 24-26/10
בריטניה (וויילס) 28-30/11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully