וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרודסטר של טסלה בדרך לייצור

ירון אדרי

27.1.2008 / 14:58

הרודסטר החשמלית P1 של טסלה עברה את מבחני הריסוק בהצלחה. תחילת הייצור באמצע חודש מרץ

טסלה, החברה שהציגה את מכונית הרודסטר החשמלית והספורטיבית P1, עושה צעד חשוב לקראת ייצור. בבדיקות ריסוק שעברה המכונית על ידי הרשות הפדרלית למכוניות בארה"ב, עמדה המכונית בדרישות הסף וקיבלה את תעודת ההכשר שמאפשרת את ייצורה.

לא מעט בעיות עמדו בפני טסלה לאחרונה כשבמהלך מבחני ניסוי התגלו פגמים בתיבת ההילוכים של הרודסטר. תיבת 2 ההילוכים ששודכה למנוע החשמלי, הראתה סימני גסיסה שנבעו מאי התאמתה לכוח המנוע. בכדי להגיע לתאוצה של 4 שניות ל-100 קמ"ש, הוגבר זרם המנוע מה שהביא לבלאי מואץ בתיבה. הפתרון כרגע הוא הפחתת זרם החשמל, מה שיזכה את הרוכשים הראשונים בתאוצה איטית יותר של 5.7 שניות ל-100 קמ"ש. מאוחר יותר השנה תיוצר ה-P1 עם תיבה בעלת יחס העברה בודד שתשודך למנוע חזק יותר מהנוכחי על מנת להשיג את אותן 4 שניות. רוכשי הגרסה החלשה יוכלו לשדרג את מערכת הכוח ללא תשלום לכשזאת תצא לשוק.

בטסלה מוסרים כי ייצור ה-P1 יחל ב-17 למרץ ובשלב הראשון מדובר על קצב ייצור של מכונית אחת בשבוע. עד לסוף שנת 2008, מקווים בחברה להגיע לתפוקה מקסימלית שתעמוד על 40 מכוניות לשבוע. ומה אצלנו? עובדת היותו של מנכ"ל החברה ישראלי כנראה שלא תזרז את ייבוא ה-P1 אלינו. חבל, עם המיסוי הירוק החדש תג המחיר שלה יכול היה להיות תחרותי.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully