וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחנך את השועל

רני פלג

28.1.2008 / 10:46

מדריכי אתר השטח הישראלי יצאו לספוג תורת כביש ממדריכי "טריגו". למרות עקשנותם של השועלים, הם למדו משהו

אתר השטח הישראלי

צילום ועריכה: אילן אשל, אתר השטח הישראלי 4X4
צילום סטילס: אדיר טובי, אתר השטח הישראלי 4X4

שועל השטח הוא חיה מזן מאוד מיוחד. אפשר למצוא אותו בערים, בהרים, בכפר ובספר, אך הוא מתבלט במיוחד בארועים חברתיים הנקראים הדרכות נהיגה. בכל הדרכת נהיגה, בכל מסגרת שהיא, בכל זמן ובכל מקום, תמיד חייב להפציע לפחות שועל שטח אחד. הוא תמיד יתבלט, יעיר, יפגין ידע (לא תמיד רלבנטי) ובעיקר יעשה למדריך הנהיגה חיים לא ממש קלים.

עכשיו דמיינו את התמונה הבאה: הדרכה שכל החניכים בה הם שועלי שטח. והתמונה הזו לא הייתה הסיוט של מדריכי הנהיגה של טריגו, אלא המציאות שנגלתה לעיניהם כאשר הגיעו ליום המדריכים המשותף להם ולאתר השטח הישראלי.

תרבות

טריגו היא חברה להדרכת נהיגה מתקדמת ונהיגה מבצעית, אשר מנחילה תרבות נהיגה לאלפי חניכים בשנה. יום המדריכים המשותף הוא יוזמה של בעלי טריגו ובעלי אתר השטח הישראלי. עבור אנשי טריגו היה המפגש הזדמנות להשתפשף על קהל ייחודי. עבור מדריכי אתר השטח הישראלי מדובר היה בהזדמנות נדירה לרכוש ידע בעל חשיבות הישרדותית עליונה. עבור שני הצדדים היה המפגש עוד הזדמנות לפעילות חברתית ולפריקת כל עול – כפי שקורה בכל יום מדריכים שמארגן האתר.

לאחר פרק הצ'אפחות של הבוקר התכנסו המדריכים, כמו בכל הדרכה, אל כיתת הלימוד. שם, בחושך ומול מרצה מוכשר כמו ליאור רייטר, מנכ"ל טריגו, הושם האגו בצד והשועלים הפכו לארנבות צייתניות, ששתו את דבריו של ליאור בצמא. ליאור האיר בפני המדריכים סוגיות של נהיגה, טכנולוגיה, פסיכולוגיה, פיזיולוגיה, ושאר נושאים אשר הרחיבו את הפריזמה הצרה בה אנו בוחנים בדרך כלל רכב ונהיגה. ההרצאה הפכה חיש קל לרב שיח, שנקטע רק מפאת פחדו של ליאור מהקנס שיטילו עליו אנשי טריגו על חריגה מוגזמת מהזמן.

והיה עוד גורם לבהילות בה סוים פרק התאוריה. בשבועות שקדמו להדרכה, חוממה גזרת אתר השטח הישראלי על ידי הצהרות רברבניות מפי גורמים עלומי שם, אשר חיכו לנצל את יום ההדרכה למלחמות אגו שונות ומשונות. היעד היה תחרות ג'ימקאנה שתוכננה לסיכום היום והרבה אגו וכבוד הונחו על כף המאזניים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ערכים

נעים היה לראות כיצד שועלי השטח המשיכו לשתות בצמא את התוכן העשיר, גם כאשר יצאנו מכיתת הלימוד ועברנו אל מגרש ההדרכה. תתפלאו עד כמה יכולה הדגמה פשוטה של תנוחת ישיבה מול ההגה, אחיזה נכונה של ההגה ושימוש מיטבי במראות, להעניק מידע חשוב וחיוני גם למנוסה שבשועלים. ואלה היו רק ההדגמות ולא חלק התרגול המעשי.

כאשר נפל ההגה לידי השועלים עלתה רמת ההתמקדות במשימה. הרי הרבה אגו עמד להיות מוצג לעין כל, אז החבר'ה התאמנו ברצינות. עניין השועלות נזנח במהרה ומדריכי אתר השטח הישראלי שאבו כל פיסת מידע שיכלו לקבל מאנשי טריגו. במאמר מוסגר אפשר להוסיף כי מדריכי טריגו יכלו לדבר היטב את שפת השועלים, גם בגלל העובדה כי לכולם ניסיון רב ומוכח בשטח.
שוב נלמד על גבי מגרש ההחלקה הלקח החשוב. כל נהג – גם מיכאל שומאכר (אולי בחולות לא יודעים, שומי פרש מזמן - העורך) – יכול להפיק תועלת רבה מאימון נהיגה, גם הפשוט שבפשוטים. כי כאשר מתרגלים אפילו מיומנויות פשוטות כמו אחיזת הגה, או הכרת ממדי הרכב, רמת הנהיגה משתפרת, כמו גם החיבור של הנהג לכלי רכבו ורמת המודעות שלו לנהיגה בכלל ולבטיחות בפרט.

שעון העצר מדבר

אפילו ארוחת הצהרים הדשנה לא יכלה להפחית את המתח לקראת התחרות המסכמת. כדי לא לתגמל גורמים שליליים אומר רק כי בתחרות הג'ימקנה ניצח א.א. (השם המלא של המנצח נצור ושמור בטלפון הנייד שלי) – בניגוד מוחלט לציפיות, יש לציין. ואם אנחנו כבר בעסקי ראשי תיבות, ברצוני להודות מקרב לב לב.א. (גם בנייד שלי), אשר סיפק לכותב שורות אלה אליבי מכובד מספיק כדי שאוכל להעדר מהתחרות ולהימנע מביזוי קבל עם ועדה. להתראות ביום המדריכים הבא.


* הכותב הנו עורך אתר השטח הישראלי 4X4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully