וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון למכונית המימן יגיע מישראל?

שלומי שפר

28.1.2008 / 16:23

לא רק מכוניות חשמליות. קבוצת משקיעים ישראלית תעזור לפתח את טכנולוגיות מכונית המימן

שלמה נחמה, לשעבר יו"ר בנק הפועלים, ויעקב שיינין הם בין המשקיעים במיזם המכוניות המונעות באמצעות מימן אותו מוביל משה שטרן. אליהם הצטרפו משקיעים קוריאנים, יפנים ורוסים. עד היום הושקעו בחברה, הנקראת C.En, כ-10 מיליון דולר - כאשר סבב הגיוס האחרון בוצע לפי שווי חברה של 50 מיליון דולר.

היום מסרה החברה על פריצת דרך מדעית, בראשותו של פרופ' דן אליעזר. החברה מספרת כי הפריצה מסירה מכשול משמעותי בדרך לייצור המוני של מכוניות שיפעלו באמצעות מימן. הודעתה של C.En על פריצת הדרך מגיעה עם סיומה של סדרת ניסויים, המחזקת את הערכותיה של קבוצת המדענים כי בידיהם פתרון לייצור מיכל מימן בטוח וקל למכוניות. מהמיזם נמסר כי אחד האתגרים הטכנולוגיים והכלכליים העיקריים המעכבים את פיתוחן של מכוניות הפועלות במימן, הוא בעיית אחסון המימן במיכל בטוח וקל בגוף הרכב. הטכנולוגיה של C.En נותנת מענה לשלוש הבעיות העיקריות של אחסון המימן: משקל, נפח ובטיחות.

עוד נמסר כי על פי תוצאות של למעלה מ-120 ניסויים במשך כשלוש שנים, הוכח כי הטכנולוגיה של C.En מאפשרת אחסון כמות מימן גדולה פי 2 לעומת הפתרונות הקיימים כיום, ותאפשר להגיע לטווח נסיעה של כ-600 ק"מ, במכונית בעלת מיכל בנפח של 60 ליטר ובמשקל של 50 ק"ג.

מיכל המימן העתידי של C.En עובר בימים אלה סדרת בדיקות וניסויים נוספים במעבדות BAM שבגרמניה (מכון התקנים הממשלתי בגרמניה). לאחר מכן יוצג בפני הרשויות האמריקניות ובפני גורמים בתעשיית הרכב העולמית. עד כה רשמה C.En חמישה פטנטים בתום סידרת הניסויים הראשונה.

ב-C.En מועסקים מדענים מישראל, יפן, קוריאה, גרמניה ורוסיה והיא פועלת מחוץ לגבולות ישראל. את קבוצת המדענים במיזם מוביל פרופ' דן אליעזר, מדען בעל שם עולמי בתחום החומרים, שעיקר התמחותו במימן. פרופ' אליעזר עסק בעבר במספר פרויקטים בנאס"א בנושאי מימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully