וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

86% נוהגים מהר מהמותר

29.1.2008 / 10:55

מסקר שנערך בוואלה! רכב עולה כי 86% נוהגים מהר מהמותר בחוק. מה זה אומר עלינו ועל אופי התחבורה?

בסקר שנערך בשבוע החולף בקרב גולשי וואלה! רכב, אשר מתבסס על מעל ל-6,000 הצבעות התגלה כי 86 אחוזים מהמשתתפים בסקר מדווחים כי הם נוהגים במהירות הגבוהה מהנקבע בחוק. מתוך קבוצת הממהרים, 68 אחוזים מספרים כי הם "זורמים" בתנועה ונוהגים מעט מעל המותר. אולם, 18 אחוזים מכלל המצביעים, מספרים כי הם נוהגים גם במהירות גבוהה בהרבה מהמהירות החוקית בכבישי הארץ.

לעומתם, 10 אחוזים מכלל המצביעים מדווחים כי הם שומרים באדיקות על המהירות המותרת ואינם חורגים ממנה. מיעט הנהגים, הכולל רק 4 אחוזים מהמצביעים מדוחים כי הם מקפידים לנהוג במהירות נמוכה מזו החוקית בשיעור של 10 אחוזים לפחות.

לנתונים אלה ניתן לתת פרשנויות רבות - חלק יאמרו כי יש להעלות את מהירות הנסיעה בכבישי הארץ בהתאם, ואחרים עלולים להשתומם מכמות ה"עבריינים" הנעים בכביש. האם זה יכול לשמש תירוץ לגורמי השיטור להגביר את האכיפה בנושא המהירות?

דובר משטרת התנועה, דורון בן אמו הגיב לסקר זה ומסר כי משטרת ישראל רואה בנושא המהירות כעברה חמורה. המהירות מחריפה ומחמירה בצורה ניכרת את היפגעות הנוסעים במקרה של תאונה ולכן בכוונת גורמי האכיפה להמשיך לאכוף את עברת המהירות ביתר שאת.

ואתם, מה דעתכם - האם יש לשקול שינוי בקביעת המהירות המותרת בכבישי הארץ? הצביעו בסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully