וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם המכוניות רק ידעו לדבר

30.1.2008 / 11:26

מוטורולה מפתחת מערכת שתאפשר למכוניות לתקשר ואף להזהיר זו את זו מפני מפגעים בטיחותיים בדרך

חברת מוטורולה ערכה היום כנס באוניברסיטת ת"א ושם הודיע הד"ר חנן גבאי, על הכוונה לפתח מערכות תקשורת מתקדמות לרכב, מתוך המטרה להעלות באחוזים ניכרים בטיחות הנוסעים ולהפחית תאונות.

המערכת החדשנית, מבוססת על רעיון התקשורת מעולם התעופה המסחרית. בעולם התעופה, כל מסטוס דואג לאסוף נתונים מהסביבה ולהעבירם למערכת מרכזית ואף למטוסים שכנים כדי ליצור תמונת מצב ברורה עבור שאר הטסים בנתיב זה. נתונים כמו טמפרטורה, לחצי אוויר, כיווני רוח וכדומה וכך למשל יודעים הטייסים להזהיר אותנו מפני מערבולות צפויות במהלך הטיסה.

הרעיון של ד"ר גבאי מציע פיתרון דומה לכלי הרכב - בכלי הרכב הללו - פרטיים וציבוריים כאחד, ניתן יהיה להתקין מערכת אשר תאסוף נתונים מחישני הרכב - חישני ה-ABS, חישני טמפרטורה, מהירות, צריכת דלק, מרחק מהרכב שנמצא מלפנים וכדומה ואת נתונים אלה תוכל מערכת זו להעביר לכלי רכב אחרים.

כך למשל, בשילוב הנתונים וניתוחם על ידי המערכת של מוטורולה, ניתן להזהיר כלי רכב אחרים בזמן אמת מפני כבישים חלקים, עומסי תנועה, תאונות ובעצם כל מכשול או פגע אשר עלול לעמוד בדרכנו. כאשר משלבים את נתונים אלה אל מערכת הניווט, תוכל המערכת לתכנן עבורנו מסלול שיהיה לא רק מהיר יותר, אלא גם בטוח יותר.

ד"ר חנן גבאי, מנהל פיתוח עסקי בחטיבת מוצרים משלימים במוטורולה ישראל ויוזם ומנהל הקונסורציומים, מסביר: "הפרויקטים: React ו- Com2React מתבססים על ההנחה שמיליוני המכוניות אשר נוסעות בכבישי העולם משמשות בעצם כתחנות מידע שמסוגלות להתריע ולהנחות אלו את אלו". הרכבים של היום הרבה יותר בטוחים מאשר בעבר, אולם אני מעריך שכבר בשנה הבאה נחווה מהפכה נוספת בבטיחות הודות ל'מכונית העתיד' שתנוע בכבישי העולם ותשדר או תקלוט מידע בטיחותי חיוני"

ומה לגבי האח הגדול שעוקב? ד"ר גבאי מסביר כי הנתונים שנאספים אינם נועדו לצורכי מעקב אחר נהגים - אלא לשם יצירת מאגר נתונים בזמן אמת אודות המתרחש בכביש. במידה ומערכת זו תתריע על תאונה, היא גם תדע לזמין מייד גם שירותי חילוץ וגם תדע להזהיר כלי רכב נוספים מלהגיע לאזור החסום. את המערכת ניתן יהיה תהתקין בתחילת הדרך על כלי רכב ציבוריים כמו מוניות ואוטובוסים וכבר מכמות נתונים אלה, אפשר יהיה לקבל תמונה ברורה אודות מה מתרחש בכבישים. לדבריו, האיחוד האירופי תקצב את הפרויקט העתידני ב-2.5 מיליון אירו וכעת עוברת מוטורולה מהשלב הרעיוני אל השלב התכנוני.

אז האם נראה בקרוב זוג מכוניות "מרכלות" ברמזור? יתכן מאוד שכן. אנו נמשיך לעקוב אחר התפתחות בפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully