וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם היברידי וגם לוגם אתנול

3.2.2008 / 14:20

GMC תציג בתערוכת שיקגו טנדר קונספט חדש שממש, אבל ממש מנסה לחסוך בדלק מבלי להיות רכרוכי

יצרניות הרכב אוהבות להדגיש, כל אחת בדרכה, את החידושים והפיתוחים הטכנולוגיים שיוצאים משעריהן, אבל כשהיצרניות האמריקניות מעוניינות להדגיש את חשיבות הרכב, הן מאריכות את שמו לבלי סוף.

קחו לדוגמה את ה-GMC החדש שאתם רואים בתמונות. השם שנבחר לו הוא GMC דנלי XT היברידי אתנול קונספט ומייד תבינו מדוע. זהו טנדר לעבודה שגודלו מעט קטן מהמקובל בארה"ב (5.2 מטר לאורך, 1.94 מטר לרוחב, 1.6 מטר לגובה ובסיס גלגלים של 3.13 מטר), אשר בתוכו נדחסו המון טכנולוגיות וחידושים לצורך חיסכון בדלק.

ראשית, בניגוד לכל שאר הטנדרים בארה"ב, הדנלי XT מבוסס על שלדת מונוקוק ולא על שלדת סולם - זו קלה יותר במשקלה וגם אמורה להציע התנהגות כביש טובה יותר, בייחד לאור העובדה שארבעת הגלגלים מחוברים לגוף על ידי מתלה רב-חיבורי מלפנים וארבע חיבורי מאחור עם מערכת קוילאוברים.

בחזיתו שוכן מנוע V8 (כן, את זה כנראה שלעולם לא יקחו מהאמריקנים) בנפח "קטן" 4.9 ליטר בלבד (גרסה חדשה למנוע ה'סמול בלוק' של GM) אשר קיבל הזרקה ישירה ואפילו את היכולת ללגום את הדלק האתנולי E85. שילוב זה מאפשר למנוע זה להפיק 326 כ"ס (משוערים) ולפלוט כמות נמוכה יחסית של מזהמים, אבל זה לא הכל.

במנוע זה שולבה גם יחידה היברידית שיודעת לפעול בשני מישורים. הראשון, מאפשר למערכת זו 'לבטל' צילינדרים במנוע בנסיעות בהן לא צריך את כל כוחו של מנוע ה-V8. כך למשל מסוגל המנוע לפעול באמצעות 8 או 6 צילינדרים בהצאם לאופי הנסיעה ובכך לחסוך דלק. כמו כן, את הכוח מעביר המנוע אל הגלגלים האחוריים בלבד - כדי לחסוך את משקל ובזבזנות הדלק של מערכת הנעה כפולה.

המישור השני, הוא כמו בשאר המכוניות ההיברידיות (האמיתיות כדוגמת הפריוס) שאתם מכירים - שילוב שני המנועים יחד אל תיבת הילוכים רציפה שאמורה להיות האופטימלית ביותר והחסכונית ביותר מבית התיבות הקיימות.

שתי פעולות אלה מאפשרות לדנלי לנסוע על כוח חשמלי בלבד במהירויות תנועה עירוניות ולהציע צריכת דלק משולבת הקטנה בחצי מזו של טנדר מקביל, אך GM לא מוסרת מה הוא טווח הנסיעה על החשמל או מה היא אותה צריכת דלק.

את הדנלי פיתחה GNC באמצעות מחלקת העיצוב והתכנון של הולדן האוסטרלית, שמתמחה בבניית טנדרים אגרסיביים שכאלה. ואם תהיתם אם הוא עדיין מתאים לעבודה, אז GMC מספרים כי למרות העובדה שהדנלי מבוסס על שלדת מונוקוק, הוא מסוגל לשאת משקל של 499 ק"ג בארגז שמידותיו הן 140 ס"מ לאורך, 120 ס"מ לרוחב וגם לגרור 1,587 ק"ג.

אה וכמובן, כמעט שכחנו את חישוקי ה-23 אינטש ה"חיוניים במיוחד". אז האם לדעתכם האמריקנים יתרגלו לרכוש כלי רכב ידידותיים לסביבה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully