וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאיין רושם 200 אלף

3.2.2008 / 14:40

רכב השטח של פורשה אולי הבהיל את חובבי הסביבה והמותג, אבל מהר מאוד נעשה לרכב הנמכר ביותר בחברה

ליצרנית מכוניות הספורט הגרמנית - פורשה יש סיבה למסיבה השבוע. בעצם, סיבה כפולה למסיבה והכל נסוב סביב הפורשה קאיין, או נכון יותר, סביב הקאיין ה-200 אלף שיורד מפס הייצור של החברה.

עם הגעה למספר מכובד שכזה, הסיבות לחגיגה מובנות בהחלט, בעיקר לנוכח מחיריהם הגבוהים של רכבי החברה, אך אם תרצו, הסיבה העיקרית היא עצם הוכחת הצדק של אנשי השיווק של פורשה. עת הושק הקאיין ב-2002, נשמעו קולות תדהמה מסביב לעולם. איש לא הצליח להבין מדוע על יצרנית מכוניות ספורט, וכאלה טובות מאוד אפילו, לייצר רכב שטח גמלוני ולא ממש חובב אספלט (או שטח לצורך העניין).

אבל זמן לא רב לאחר השקתו, פורשה נהנתה מכמות עצומה של הזמנות, בעיקר מארה"ב (30 אחוזים מהייצור מופנה לצפון אמריקה) שהכנסות נאות בצידן וקופת המזומנים החלה לתפוח. כיום, פורשה מוגדרת כיצרנית הרכב הרווחית בעולם.

ובכן, השבוע, 5 שנים לאחר שנולד, ירד מפס הייצור הקאיין ה-200 אלף. זה מגיע בגרסת ה-GTS הספורטיבית שבחזיתה שוכן מנוע V8 בנפח 4.8 ליטר, הספקו עומד על 405 כ"ס והוא משודך אל תיבת הילוכים ידנית (!) ואל דיפרנציאל אחורי בעל יחס העברה קצר יותר. כל אלו מאפשרים לו לזנק מעמידה אל 100 קמ"ש תוך 6 שניות.

הקאיין האדום המדובר אמור להימסר בקרוב אל לקוח במדינה כל שהיא במזרח התיכון. ולא, לא בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully