וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות CO2 בברוטו

ירון אדרי

6.2.2008 / 9:09

מכוניות נקיות טובות לסביבה, אך מה לגבי תהליך ייצורן? סיאט עוברת לייצור נקי עם הפיכת מפעל הייצור לגנרטור סולארי ענק

השקעות גדולות עושות יצרניות הרכב בכדי להציג מכוניות נקיות ומיודדות עם הסביבה, אך לא אחת יש לנו ההרגשה כי לא מדובר אלא בעלה תאנה. האם הדרך להשגת אותה מכונית נקייה אינה מזהמת בפני עצמה? סביר להניח שאכן מדובר בזיהום נוסף על הזיהום הקיים. בסיאט כנראה מודעים לבעייה ובמקביל להשקת סדרת האקומוטיב מופחתת ה-CO2, הם עמלים גם על שדרוג מפעלם.

רק בשבוע שעבר ירדה הסיאט ה-16 מיליון מפס הייצור במפעל מארטורל בברצלונה. המכונית מדגם לאון המשתייכת למשפחת האקומוטיב, ציינה גם 54 שנים של פעילות למפעל. אלא שהמחוייבות הציבורית לדברי סיאט לא מתחילה ביציאה מאולמות התצוגה אלא עוד הרבה לפני כן.

עד לסוף 2008, מתעתדת סיאט להחליף את אנרגית החשמל אותה היא צורכת באנרגיה סולארית שכן שמש לא חסר בספרד. לשם כך, יוצבו באיזורים שונים במתחם החברה (גגות בניינים, סככות ועוד) תאים סולארים אשר יפיקו חשמל בהספק שנתי של 11.2 ג'יגה וואט. המרת אנרגית החשמל באנרגיה הסולארית תפחית מדיי שנה את פליטת ה-CO2 של המפעל ב-11,700 טונות.

אולם לא כאן תמו השינויים של סיאט. בהשקעה של כמעט 7 מיליון יורו, חנכה החברה לפני שבועיים את קו מסילת הברזל מהמפעל לנמל ברצלונה. 80 אלף מכוניות חדשות יעשו מדיי שנה את הדרך בקרונות המשא שיחליפו את 25 אלף המשאיות שעשו זאת עד היום. סיאט מציינים כי קו הרכבת יעזור גם לצמצם את הגודש בכבישים וכפועל יוצא מכך, גם תעזור למניעת תאונות.

סיאט אינה לבדה ומפעלים רבים פועלים בדרך זו. ההשקעה אמנם גדולה, אך כנראה משתלמת בטווח הארוך, בעיקר אם יודעים לעשות בכך שימוש שיווקי.

  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully