וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת ביצועים

ירון אדרי

6.2.2008 / 11:36

יש לכם M5 בבית? סדנת G-Power יכולה להפוך אותה לב.מ.וו המהירה בעולם תמורת 300 אלף אירו. שווה?

יש מכוניות שכל קשר בין שמן לבין מה שהן בפועל, מקרי בהחלט. קחו למשל את קאיה פרייד (גאווה באנגלית). לעומתן, מדיי פעם, יוצאות הברקות המדייקות באבחנה, גם אם השמות לא ניתנו על ידי ההורים הביולוגיים. כאן נכנסת לתמונה ההוריקן, גרסתה של סדנת G פאוור ל-M5 של ב.מ.וו.

אין יום בו לא מגיעה לתיבת המייל של וואלה! רכב ידיעה על עוד שיא שנשבר. ביננו, מספיק שינוי אחד קטן בכדי לטעון לשיא עולם. שיא האצה לרכב ספורט, שיא הספק לרכב אדום או שיא מהירות לרכב עם עץ ריח כתום. אז מה העילה של G פאוור? אלה טוענים כי ה-M5 שלהם היא הב.מ.וו לכביש המהירה ביותר בעולם.

אבל לפני שנגיע לשיא שנשבר, נמשוך אתכם עוד קצת עם כמה נתונים מעניינים לא פחות. מהנדסי G פאוור, יחד עם יצרנית המגדשים ASA, פיתחו יחדיו מגדש 'על' קטן מידות שיעזור להעלות את הספקה של ה-M5. שמו של המגדש 'G פאוור איבו II' ומכיוון שמדובר במנוע V10, פתיחת מכסה המנוע מגלה לנו 2 ממנו, אחד לכל שורת צילינדרים. ומהן יכולותיו של הקטן? מהירות הטורבינה שלו עולה על 100 אלף סל"ד ובכדי לא להגזים עם דחיסת האוויר למנוע, הוא מוגבל ל-0.5 באר.

אוויר דחוס זה טוב, אבל לא מצויין. בכדי לייעל עוד יותר את פעולת המנוע, עובר האוויר דרך מערכת קירור מים (צ'ארג'קולר) מפוצלת. לאוויר המקורר, יחד עם כמות נכונה של דלק, אנרגיה גדולה יותר אשר מעלה את הספק המנוע. ובכדי לעמוד בלחץ, הוחלפו הבוכנות המקוריות בכאלה מחוזקות.

טובה במספרים

ונעבור למספרים היותר מעניינים. לאחר כל השינויים והתוספות ולא לפני שתוכנת הניהול עברה גם היא שינויים מתבקשים, מגיע הספקו של המנוע ל-730 כ"ס בטווח שבין 7,500 ל-8,200 סל"ד. מדובר על תוספת של כמעט 50% ל-507 הסוסים המקוריים. נתון המומנט החדש עומד על 71.4 קג"מ ב-7,200 סל"ד. זה משאיר רצועת כוח מאוד צרה, אך סביר להניח שגם מתחת לזה יגיעו כמה עשרות קג"מים וכמה מאות סוסים.

רגע לפני שנעביר את הכוח לגלגלים, נספר כי מערכת המתלים הוחלפה במערכת קויילאוברים מתכוונים, הותאמו חישוקי 21 אינטש וצמיגים (255/30 מקדימה, 295/25 מאחור) וכי הקיט האווירודינמי הוחלף גם הוא בסטנדרט המוכר של פגושים-חצאיות-כנפיים. על עצירת המכונית מופקדים קאליפרים 6 בוכנות ודיסקים מחוררים בקוטר 400 מ"מ בציר הקדמי.

4.2 שניות יגזלו מזמנו של הנהג עד שייראה את המספר 100 העגול בלוח המחוונים והמספר הכפול יגיע אחרי 10 שניות. 29.5 שניות של סבלנות, בערך הזמן שלוקח לקאיה פרייד מתחילת הכתבה לעבור את המהירות המותרת בעיר, יביאו את ההוריקן ל-300 קמ"ש. אלא שכאן ה-M5 לא עוצרת והיא ממשיכה להאיץ עד להגבלה האלקטרונית של 340 קמ"ש.

ועכשיו לשיא. ההגבלה האלקטרונית נועדה למנוע מהנהג להגיע למהירות שתעלה על זאת שאליה מיועדים הצמיגים. אך כמובן שלא בשביל זה עמלו המהנדסים כל כך הרבה ועם צמיגים קיצוניים יותר, בוטלה ההגבלה וההוריקן הגיעה ל-360 קמ"ש שהפכו אותה לב.מ.וו המהירה ביותר בעלת רישוי לכביש. ולמרות השיא הגיעו גם התירוצים. מזג האוויר החורפי והשלג שירד, מנעו ממנה להגיע למהירות המירבית האמיתית שנמצאת ב-402 קמ"ש. אגב, המודחת הטרייה היא ה-M6 טנשיין של AC שניצר.

ונסיים בנימה מעט פסימית. גם אם יש ברשותכם אחת מגרסאות ה-M5 ואין לכם בעייה להביאה לסדנה בגרמניה, הסכום הדרוש לביצוע ההסבה מתחיל ב-300 אלף יורו. טוב, אולי הפעם נוותר על ההוריקן ונסתפק בסופת חורף נוסח ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully