וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמלית, אבל לפניך

דניאל שמיל

7.2.2008 / 11:03

המכונית החשמלית הראשונה מגיעה לישראל; יצרנית הקטנועים פיאג'ו תהיה הראשונה שתשווק בישראל מכוניות חשמליות

יצרנית הקטנועים פיאג'ו תהיה הראשונה שתשווק בישראל מכוניות חשמליות, ומכירתן תחל בעוד כחודש, שלוש שנים לפני הפעלתו המיועדת של מיזם המכונית החשמלית של שי אגסי. מדובר במסחרית קטנה בשם פורטר, המונעת במנוע חשמלי בהספק של 12 כ"ס או 14 כ"ס ומהירותה המרבית היא 58 קמ"ש.

נתונים אלה, בצירוף אורך קצר של 337 ס"מ, הופכים את המכונית למתאימה לתנועה עירונית בלבד. טווח הנסיעה עומד על 250 ק"מ, וטעינה מהירה של המכונית תימשך שעתיים בלבד. טעינה כזו יכולה להתבצע בעזרת כל שקע חשמלי וללא הבדלים במחיר, לעומת צריכה ביתית.

המסחרית הקלה תהיה הראשונה לזכות להקלות המס של הועדה למיסוי ירוק. לטענת אנשי החברה, הם קיבלו הסכמה עקרונית מרשות המסים על שיעור מס בגובה 10%, זאת עוד לפני שחוק המיסוי הירוק אושר על ידי הכנסת. הנחה זו תביא את מחירה של המסחרית ל-120 אלף שקלים.

הפורטר תימכר בארץ בחמש גרסאות - גרסת נוסעים (עם ארבעה מושבים), רכב מסחרי סגור (עם משקל העמסה של 560 ק"ג), רכב עם ארגז פתוח או עם ארגז בר-הטייה (שופכן) לעבודות עפר.

הרכב יגיע לישראל גם בגרסת בנזין עם מנוע 1.3 ליטר מתוצרת דייהטסו. בהמשך השנה תגיע לישראל מכונית נוסעים קטנה שלה שני מושבים ומנוע דיזל בגודל 500 סמ"ק. היבואנית של הפיאג'ו תהיה חברת "אלון מוטורס", חברת בת של רשת מוסכי אלון המתמחה במכוניות מסחריות. הצפייה היא למכירות של 800 כלי רכב כאלה בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully