וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן בתערוכת ז'נבה

ירון אדרי

8.2.2008 / 10:44

בתערוכת ז'נבה תציג ניסאן את הדור הבא לרכב כמו-שטח מוראנו. ה-GT-R תגיע גם כן לגרות קצת את הסביבה

לא מעט עניין יצרה סביבה ניסאן בשנה האחרונה לפני כל תערוכת רכב נחשבת בעולם כשהכוכבת היא ה-GT-R, מכונית הספורט בעלת מורשת הקרב הארוכה. אולם לאחר שזאת כבר נחשפה, חוזרת ניסאן לדגמים היותר שפויים כשהפעם, במרכז מתחם התצוגה שלה בתערוכת ז'נבה, יהיה זה המוראנו המחודש.

המוראנו זכה להצלחה גדולה באירופה ובארה"ב, שם הוא כבר הוצג, ולא מעט ממנו נעים גם על כבישי ישראל. בכדי להמשיך את גל ההצלחה, בחרו בניסאן לשמור על הנוסחה והדור החדש דומה מאוד ליוצא. למרות הדימיון הרב, מוסרים בניסאן כי כל חלקי המרכב החיצוניים הוחלפו. בתא הנוסעים נעשו שיפורים לרווחת הנוסעים, בעיקר מאחור.

מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר נשאר לשרת את המוראנו לא לפני שגם בו נערכו מספר שינויים. הספק המנוע עלה מ-238 ל-265 כ"ס ונתון המומנט עומד כעת על 33.1 קג"מ (32.5 במנוע היוצא). ואם משנים אז עד הסוף. הפחתת החיכוך בתיבת ה- Xטרוניק הרציפה ב-20% יחד עם נתוני המנוע החדשים, ישפרו את האצת המכונית וגם את הוצאות הדלק של הנהג.

ואם אתם גרים במקום בו דואגים השכנים להשאיר לכם כל בוקר מזכרת בצורת שריטה על המכונית, תשמחו לדעת שהמוראנו יהיה הדגם הראשון של ניסאן באירופה שיעשה שימוש בצבע מיוחד המונע שריטות. תחילת שיווקו של המוראנו צפוי לחודש אוקטובר השנה.

בועת אוויר נקי

מכונית הבועה החשמלית של ניסאן ממשיכה בסיבוב ההפעות העולמי. הדור השני למכונית הקונספט שהוצגה בתערוכת טוקיו 2005, מגיעה לאירופה לאחר שכבר הוצג בתערוכת טוקיו של 2007.

למי שעדיין לא ערך היכרות עם הקטנה, נספר כי זאת העירונית העתידית, על פי תפישתה של ניסאן בכל אופן. את המלחמה בזיהום עושה המכונית עם מנועים חשמליים הממוקמים בתוך 3 גלגליה. בכדי להתמודד גם עם מצוקת החנייה, נעים הגלגלים על צירם בזווית של 90 מעלות כך שתירוצים אין. ואם בכל זאת הגענו למצב בו צריך לנסוע לאחור, סיבוב תא הנוסעים על צירו יאפשר לעשות זאת בביטחה.

ובכל זאת, יש גם GT-R

הזכרנו אותה בהתחלה ואתה גם נסיים. ה-GT-R תגיע גם היא לתערוכה בכדי לתת קצת יותר עניין למתחם התצוגה של ניסאן. עם מנוע V6 בנפח 3.8 ליטר, 480 סוסים ו-60 קג"מים, היא אכן צפויה לעשות זאת. בכדי לגרות עוד קצת את הציבור האירופאי, לא שוכחים בניסאן לציין כי את 20 ומשהו הק"מ של הנורדשלייפה - הלא הוא נורבורגרינג - עברה המכונית בזמן של 7 דקות ו-38 שניות.

אולם עד שהאירופאים בעצמם יוכלו לנסות ולקרוא תיגר על הזמן זה עם אותה המכונית, יעבור הרבה זמן. זאת צפויה להגיע לאירופה רק בחודש מרץ, של השנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully