וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי שבדיה הסתיים, המתח רק מתחיל

ירון אדרי

10.2.2008 / 21:21

תנאי השלג-בוץ של ראלי שבדיה לא עושים טוב לחלק מהנהגים. האם הפרישה של לואב היא מעידה חד פעמית?

המירוץ השני באליפות ה-WRC הביא את הנהגים לשביליה המושלגים למחצה של שבדיה, אולם מזג אוויר מעט קייצי (במונחים סקנדינביים כמובן) שיבש לחלקם את התכנונים. לא מעט קטעים הפכו משלג לבן לבוץ סמיך, מה שאילץ את המארגנים בחלק מהמקרים לבטלם לחלוטין.

הפתעת המירוץ הגיעה כבר ביום שישי, כשמוביל הטבלה סבסטיאן לואב מאבד את הדרך ומסיים בצידי השביל. לואב מצליח לחזור למסלול רק בשביל לפרוש עם תקלה טכנית במנוע - לא דרך נעימה לחגוג את המירוץ ה-100. מי שמנצל את פרישתו של לואב הוא כמובן מיקו הירבונן שבעורפו נשף אלוף העולם עד לרגע הפרישה. עם פחות מהלחץ שהופעל עליו, מצליח הירבונן להביא את הפוקוס שלו אל המקום השני.

ואם לואב ניפק הפתעה שלילית, ההפתעה החיובית מגיעה מצידו של יארי-מאטי לאטבלה, בן קבוצתו של הירבונן בפורד. לאטבלה שמר על ההובלה לאורכו של כל המירוץ ולבסוף סיים ראשון. עבור לטבאלה בן ה-22 זהו הניצחון הראשון בקריירה ובסוף המירוץ הוא ביקש להודות למנהל הקבוצה שהאמין בו לאורך השנים. מאוחר יותר סיפר הנהג הצעיר לעיתונאים כי הוא בעמצו לא האמין שהתוצאות יגיעו כל כך מהר, בעיקר לנוכח פתיחת העונה המאכזבת.

כפי שקרה במירוץ הקודם, גם הפעם היה הקרב הגדול דווקא על המקום השלישי. לאחר פרישתו של לואב, היו אלה צמד נהגי קבוצת סטובארט שניסו לעוט על המדרגה האחרונה בפודיום. לבסוף היה זה ג'יג'י גאלי שמנצל את פרישת בן קבוצתו הנינג סולברג בכדי להעניק לפורד פודיום מלא. עוד מרוויח מפרישתו של סולברג הוא אחיו פטר שמסיים עם הסובארו במקום הרביעי.

דני סורדו מסיטרואן, לא ציפה להשיג הרבה לאחר שאת המירוץ החל עם קנס של 5 דקות בגין החלפת מנוע במכוניתו. סורדו סיים במקום השישי והעניק לקבוצתו 2 נקודות יקרות. ומה עם סוזוקי? טוני גרדמייסטר מצליח להביא את ה-SX4 שלו אל המקום ה-7.

תוצאות וטבלאות

תוצאות ראלי שבדיה:
1. לאטבלה, פורד 2:46:41.2
2. הירבונן, פורד 58.3+
3. גאלי, פורד 2:23.2+
4. פ. סולברג, סובארו 2:59.4+
5. מיקלסן, פורד 5:46+
6. סורדו, סיטרואן 7:13.1+
7. גרדמייסטר, סוזוקי 10.35.3+
8. הנינן, מיצובישי 12:27.5+

דירוג אליפות הנהגים:
1. הירבונן 16 נק'
2. לואב 10
3. לאטבלה 10
4. גאלי 9
5. פ. סולברג 9

דירוג אליפות הקבוצות:
1. פורד 26
2. סטובארט 16
3. סובארו 16
4. סיטרואן 15
5. סוזוקי 5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully