וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי מחדשת בז'נבה

ירון אדרי

12.2.2008 / 11:03

למרות השם HED-5, למיניוואן קונספט החדשה של יונדאי 6 מקומות ישיבה. ויש גם מתיחת פנים לסונטה

אחרי ששמה לעצמה יונדאי למטרה – בין הרבה מטרות שונות העומדות לנגד עיניה – את הקומפקטיות של אירופה והפאר של ארה"ב, היא מתפנה לטפל בתחום חדש אם כי לא זר לה. מיניוואנים זוכים גם הם להצלחה בכל מיני מקומות בעולם אז למה לא לכוון, אם כי בצורה קצת אחרת, גם לשם. לתערוכת ז'נבה מביאה יונדאי את ה-HED-5 קונספט שיותר מכל, צריך להטריד את הונדה.

אל תתנו לשם לבלבל אתכם. מכונית הקונספט החדשה מתאימה ל-6 נוסעים ומכאן שה-FR-V נמצאת על הכוונת. להזכירכם, מכוניתה של הונדה היא היחידה בסגמנט המוצעת בתצורת 6 מושבים (יש גם את המולטיפלה של פיאט, אך הרעיון מאחוריה מעט שונה) וביונדאי מרמזים על שיפור גדול מאוד לעומתה במרווח הפנים.

העיצוב החיצוני של מכונית הקונספט, בניגוד לפעמים קודמות אצל יונדאי, לא מחדש הרבה. חלקה האחורי של המכונית מזכיר את זה של ה-FR-V ובמבט צד היא דומה גם ל-S מקס של פורד. את הפרטים העיקריים שומרת יונדאי לתערוכה והם רק מספרים כי המכונית מציגה צריכת דלק חסכונית ביותר וכי חברות כמו רקארו ו-LG עזרו לפתחה.

משפרים את הקיים

ולא רק ה-HED-5 זוכה למנוע חסכוני. יונדאי תנצל את התערוכה בכדי להדגים כיצד ניתן להפחית את צריכת הדלק ופליטת ה-CO2 ב-29% במנועים הקיימים וזאת מבלי לוותר על הביצועים. גם כאן רומזת יונדאי בגסות לעבר המתחרות מכל העולם במעיין קריצה של "למה בכלל צריך טכנולוגיות בדיוניות?!". המנועים החסכוניים לא יישארו על המדף ויונדאי טוענים שהם קרובים לייצור סדרתי.

כפי שחשפנו עוד בנובמבר 2007, מתיחת הפנים לסונטה מגיעה לאירופה. המכונית שכבר הוצגה במזרח ובמערב מציגה שיפורים קלים לגרסה הקודמת בעיקר בכדי להתאים יותר לטעם הקהל. חיצונית זוכה הסונטה לעדכוני עיצוב קלים, בעיקר בחזית, בעוד שמבפנים העדכונים יותר מוחשיים בעיקר עם הקונסולה המחודשת.

עוד שינויים צפויים ביחידות הכוח שכוחן עלה במעט. בניגוד להודעת יונדאי הקודמת, השמיטה החברה כעת את מנועי ה-2.0 ליטר מהרשימה (דיזל ובנזין) אולם ייתכן וזאת מפני שהסונטה מוצגת כרגע בתערוכת שיקאגו בארה"ב לשם אין כוונה להביאם. אנו נשארים עם מנועי ה-2.4 שכוחם עלה מ-161 ל-170 כ"ס ומנוע ה-V6 בנפח 3.3 שכוחו עלה מ-233 ל-242 כ"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully