וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM ממשיכה להפסיד

אשר שכטר

12.2.2008 / 18:02

ההפסד השנתי הגדול בתולדות ג'נרל מוטורס - 38.7 מיליארד דולר - בעקבות הפסדי ענק ברבעון השלישי

ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב, דיווחה היום על הפסד של 722 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007. זאת בעקבות עלויות גבוהות בצפון אמריקה והפסד שרשמה GMAC, חטיבת הפיננסים שלה לשעבר בה היא מחזיקה כיום בבעלות חלקית. כמו כן, דיווחה החברה על ההפסד השנתי הגדול בתולדותיה על רקע הפסד ענק של 39 מיליארד דולר שרשמה ברבעון השלישי.

ההפסד הנקי של ענקית הרכב הסתכם במהלך הרבעון ב-722 מיליון דולר או 1.28 דולר למניה, לעומת רווח של 950 מיליון דולר או 1.68 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה במהלך הרבעון הסתכמו ב-47 מיליארד דולר - עלייה של 3 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל ב-2006. ללא הוצאות חד פעמיות, רשמה ג'נרל מוטורס רווח של 64 מיליון דולר ברבעון הרביעי, לעומת 180 מיליון דולר ברבעון הרביעי שנה קודם לכן.

תוצאותיה הרבעוניות של ג'נרל מוטורס כללו הפסד בסך 394 מיליון דולר בשל נתח של החברה ב-GMAC. החטיבה הנמצאת בשליטת קרן סרברוס, מבעלי המניות בבנק לאומי, דיווחה על הפסד של 724 מיליון דולר ברבעון הרביעי בעקבות הפסדים בחטיבת המשכנתאות של החברה. ג'נרל מוטורס, שמכרה את נתח השליטה ב-GMAC לסרברוס ב-2006 תמורת 14 מיליארד דולר, עדיין מחזיקה בבעלות על 49% מהחטיבה.

גם חטיבת הרכב הצפון אמריקנית של החברה רשמה במהלך הרבעון הפסד לפני מס של 1.1 מיליארד דולר, לעומת הפסד לפני מס של 129 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2006. "זה היה רבעון קשה בצפון אמריקה", אמר לאחר פרסום התוצאות סמנכ"ל הכספים של החברה, פריץ הנדרסון.

ההפסד הרבעוני הוא השלישי ברציפות עבור מנכ"ל ג'נרל מוטורס, ריק ואגונר, לאחר שענקית הרכב האמריקנית איבדה בשנים האחרונות חלקים ניכרים מנתח השוק שלה בארה"ב לטובת דגמי מכוניות קטנים וחסכוניים יותר של מתחרות יפניות. בינואר הדיחה טויוטה לראשונה את ג'נרל מוטורס מתואר יצרנית המכוניות הגדולה בעולם. זאת לאחר שב-2007 כמעט הפסידה ענקית הרכב האמריקנית את תואר מובילת מכירות המכוניות בעולם לטובת טויוטה שמכרה רק 3,000 מכוניות פחות ממנה.

ג'נרל מוטורס דיווחה על הפסד של 38.7 מיליארד דולר ב-2007 - ההפסד השנתי הגדול בתולדותיה. זאת בשל הפרשת ענק בסך 39 מיליארד דולר שנאלצה החברה לרשום ברבעון השלישי בשל חששות כי התאוששותה העסקית תהיה איטית מהצפוי ותמנע ממנה לנצל לטובתה נקודות מס עתידיות בשוקי מפתח.

הפסדיה השנתיים של ג'נרל מוטורס עלו על ההפסד שרשמה החברה ב-92, אז הפסידה יצרנית הרכב 23.4 מיליארד דולר. הכנסותיה השנתיות של החברה הסתכמו ב-2007 ב-181 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 206 מיליארד דולר ב-2006 על רקע האטה בשוק הרכב בארה"ב ולמרות זינוק במכירות בשווקים המתעוררים.

ג'נרל מוטורס הודיעה בנוסף כי בכוונתה להציע פיצויים כספיים בתמורה להתפטרותם או לפרישתם של 74 אלף עובדים המקבלים שכר לפי שעה ומיוצגים על ידי איגוד עובדי הרכב בארה"ב UAW. זאת במסגרת תכניתה לצמצם את הוצאות השכר השנתיות שלה בכחמישה מיליארד במהלך שלוש השנים הבאות. החברה צופה כי תוכנית הפרישה מרצון תושלם עד ה-1 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully