וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכר רכב משומש? כדאי שתספר את האמת

צבי זרחיה

13.2.2008 / 15:23

הצעת חוק: סוחר רכב משומש שימסור מידע חלקי או מוטעה יהיה צפוי לקנס של 200 אלף שקל ולביטול העסקה

סוחר רכב משומש שימסור מידע חלקי או מוטעה על הבעלים הקודמים, קילומטראז' הרכב ותאונות שעבר הרכב יהיה צפוי לקנס של 200 אלף שקל ולביטול העסקה. כך - כך עולה מהצעת חוק שהגישו יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), וח"כ אמנון כהן (ש"ס). ההצעה אושרה הבוקר בוועדה לקראת העלאתה להצבעה בקריאה הראשונה.

מטרתה של הצעת החוק היא לאפשר לקונה רכב משומש נגישות למידע על הרכב אותו קנה. בין השאר מידע בדבר טיפולים שעבר, מספר הקילומטרים שנסע, תאונות בהן היה מעורב וכל מידע רלוונטי אחר שאמור להגיע ממוסכים וחברות ביטוח.

לפי ההצעה, בעת העברת הבעלות על הרכב תועבר לא רק הזכות הקניינית ברכב אלא גם כל המידע הקשור לרכב מיום רישומו ועד מועד העברת הבעלות. הרוכש יוכל לגשת לכל מוסך בו טופל הרכב ולכל חברת ביטוח בה היה הרכב מבוטח ולקבל את כל המידע הקיים בנוגע לרכב שרכש.

עוד נקבע שסוחר כלי רכב יחויב עד למועד ביצוע העסקה למסור לקונה טופס גילוי. במסמך יפורטו פרטי הסוחר, מספר הבעלים הקודמים של הרכב ופרטיהם, פגיעות קודמות שעבר הרכב ומרחק הקילומטרים שעבר. אי מתן טופס הגילוי מאפשר לרוכש הרכב לבטל את העסקה וחושף את סוחר הרכב לקנס בגובה של כ-200 אלף שקל.

ארדן וכהן אמרו כי הצעת החוק תביא לכך שמוכרי רכב משומש, סוחרי רכב ובעלי מגרשים יחששו להטעות רוכשים תמימים. כך מקווים המחוקקים למנוע מהסוחרים למסור מידע מטעה לקונים לגבי תאונות ונזקים שנגרמו לרכב, לגבי מספר הקילומטרים האמיתי אותו הוא עבר ולגבי מהות בעליו הקודמים של הרכב (חברות ליסינג וכדומה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully