וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי המבוקשת של חודש ינואר?

דניאל שמיל

14.2.2008 / 17:12

המכונית המשומשת הנחטפת בינואר: הג'ימני של סוזוקי. ביקוש רב למשפחתיות מיפן. ומה עם מאזדה 3?

קל למכור מאזדה 3, גם כמכונית משומשת - כך עולה מנתוני ינואר של לוח המכירה באינטרנט yad2 שהגיעו לידי TheMarker. על פי הנתונים נמשכת ההתעניינות במכוניות משפחתיות שאינן נפוצות בציי רכב, כמו הונדה סיוויק (279,055 חיפושים) ופולקסווגן גולף (278,700). ואולם המכונית הנמכרת במהירות הרבה ביותר היא רכב שטח קטן - סוזוקי ג'ימני. 76% מהמודעות שפורסמו למכירתו הוסרו במהירות. גם טויוטה לנד קרוזר זוכה לביקוש רב, עם מדד ביקוש של 57%.

באתר מפלחים את השוק לפי שני מדדים. האחד, מספר החיפושים אחרי דגם מסוים. המדד השני, "יחס הביקוש", בוחן את היחס בין כמות המודעות המתפרסמות לאלה שנמחקות מן האתר ולכן מאפשר לבחון את המהירות שבה נמכרת המכונית המשומשת; ככל שמכונית זוכה להתעניינות מצד הגולשים, אך ההיצע קטן יותר כך עולה יחס הביקוש.

בין מכוניות הנוסעים, פיאט פונטו מן הדור הקודם היא המבוקשת ביותר - עם יחס ביקוש של 53%. יש לציין כי הפונטו נמצאת במקום העשירי בלבד ברשימת המכוניות שאחריהן מחפשים הגולשים עם 129,242 חיפושים בינואר.

מאזדה 3 היא המשפחתית הנמכרת בקלות הרבה ביותר (47%). מאזדה לאנטיס, שאותה החליפה ה-3, זוכה אף היא לפופולריות גבוהה עם 46% וטויוטה קורולה שלישית עם 42%.

בין המסחריות, הטנדר טויוטה היילקס זוכה בבכורה, עם יחס ביקוש של 49%. במקום השני נמצא רכב ותיק אך מבוקש למדי - סובארו טנדר. מיצובישי מגנום במקום השלישי וסיטרואן ברלינגו רביעית.

אופל קורסה הפתיעה בינואר כשנכנסה לרשימת חמש המכוניות הזוכות ליחס הביקוש הגבוה ביותר בקטגוריית מכוניות קטנות ובינוניות של אתר yad2. יחס הביקוש שלה הוא 32%. הקורסה דחקה את הפיג'ו 206 שכיכבה ברשימת ה-5 במשך 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully