וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחקים את גבולות המעטפת

הדור השני של ה-SLK עבר עדכון של אמצע החיים ואנו נוהגים בו לראשונה על הכבישים המדהימים של מונטה קרלו

בניגוד לרוב הדעות ואף למספרי המכירות, ישראל היא מדינה מושלמת לנהיגה ברכב נטול גג. החורף שלנו לא קשה מדי (OK, מלבד הימים האחרונים), יש לנו 330 ימי שמש בשנה ואין הנאה גדולה יותר מ'קרוז' בלילה קיצי כשכל הכוכבים פזורים מעל הראש.

ובאמת, מספר ימים לפני יציאתנו להשקת ה-SLK מתוחת הפנים, המכונית שהביאה לעולם את הגג הקשיח המתקפל לפני מעט יותר מ-10 שנים, היה מזג אוויר אידיאלי לנהיגות חסרות גג, אך החזאי כבר השמיע אזהרות אודות סופה מתקרבת. כאן כבר עלו בקרבנו החששות מפני מזג האוויר הצפוי לנו באירופה הקפואה. אם אצלנו נפתחו ארובות השמיים, מה יקרה בנכר?

אולם, ברגע שיצאנו מכבש המטוס, שמש נעימה זרחה על פנינו, אך הקור המקפיא הכה בהם באותה המידה. האם זהו המזג האוויר המתאים להסרתו של הגג? בכלל לא בטוח. במגרש החניה של שדה התעופה המתינו לנו שלל SLKים במגוון צבעים וגרסאות מנועים. שותפי לנסיעה ואני מייד שלחנו את היד אל מפתחות גרסת ה-350 וניגשנו לפגוש בה.

עדכונים של אמצע החיים

בניגוד גמור לכמות השינויים (ממש מעטים), הדור המתוח של ה-SLK מצליח להיות שונה בהרבה מקודמו. ראשית, קל מאוד להבחין בפגושים חדשים מלפנים ומאחור וזה הקדמי מקרב את ה-SLK עוד יותר אל מראה מכונית הפורמולה 1 של החברה ששמשה כמודל להשראה.

מלבד הפגושים והחישוקים החדשים, שאר נגיעות עיצוב ניתן למצוא בתא הנוסעים ואלה נוגעות בעיקר להגה חדש, בעל שלושה חישורים, ככה בשביל המראה הספורטיבי. אולם מאחורי גלגל העור האלקטרוני ישנה מערכת היגוי חדשה שאמורה להפוך את העסק לחד בהרבה.

בדור החדש של ה-SLK התקינו מרצדס מסרק הגה חדש מהסוג האקטיבי, לא כמו זה המצוי בב.מ.וו המשלב תיבת העברה של ממש שם, אלא מסרק בעל שיניים ספירליות אשר גורם ליחס העברה מהיר יותר (מ-15.8:1 לכדי 9.5:1) ולפעולה מדויקת יותר במרכז.

אנחנו עיתונאי הרכב די סלדנו מהמערכת המצויה כאופציה במכוניות ב.מ.וו ולכן די חששנו מתוצאות דומות מהמפגש עם ההגה החדש של מרצדס, אך לשמחתנו לא זה היה המצב. אמנם פעולתו של ההגה מרגישה מעט מלאכותית וגם התקשורת לא מבריקה, אבל אפשר לומר כי לפחות הוא עושה את העבודה בכל הקשור לסיוע בהכנסת האף לפניות.

והמנועים? גם הם עברו שלל עדכונים וכולם, מלבד גרסת ה-AMG נעשו חזקים יותר. כך למשל המנוע הבסיסי, ה-1.8 קומפרסור מפיק כעת 184 כ"ס ו-25.4 קג"מ, תוספת של 21 כ"ס ו-1 קג"מ ביחס למנוע היוצא. המנוע השני בחשיבותו הוא זה בנפח 3.5 ליטר של גרסת ה-350. מנוע זה קיבל רכיבים פנימיים חדשים רבים כמו בוכנות, טלטלים, קאמשפטים ושסתומים כך שיחס הדחיסה עלה לכדי 11.7:1 וההספק עלה לכדי 305 כ"ס ב-6,500 סל"ד.

הכביש קטן עליה

אחרי שסקרנו את השינויים, שותפי לנסיעה התעקש שלמרות הקור המקפיא בחוץ, די בכך שהשמש זורחת כדי לקפל את הגג וכך עשינו. בתחומי העיר ובמגבלת מהירות של 50 קמ"ש, הטמפרטורות הנמוכות ששררו מעל לפדחת לא הציקו, אבל גם דקות מאוחר יותר כאשר עלינו על האוטוסטרדה והמהירות שלשה את עצמה ולעיתים יותר מכך, הגנת הרוח המצוינת, בשילוב עם פטנט ה'אייר-סקארף' (צעיף אוויר) שזורק אוויר חם ממשענת הראש אל הצוואר, קר לא היה לנו.

30 ק"מ אחר כך, כאשר התחלנו לטפס במעלה ה'טוריני', הכביש האגדי שהוחזר אל הסטייג'ים בראלי מונטה קרלו, כבר לא רצינו לסוגרו שוב. למה? כי בזכות קירות הסלע הצמודות לכביש, הצלחנו לקבל החזרה והגברה מושלמת לצליל האגזוז המשכר של גרסת ה-350.

בקטע נהיגה זה הנמשך על פני מספר עשרות קילומטרים, ה-SLK ממש זרחה. נכון, מדי פעם היא הרגישה כאילו יש לה יותר מדי סוסים ובקרת המשיכה והיציבות עמלו קשה מאוד כדי לשמור אותנו בזווית הנכונה (ולא בהיגוי יתר פראי ומעשן), אבל היא עדיין הצליחה לגרום לבלוטות האדרנלין שלנו לייצר כמויות מטורפות מהחומר הממכר.

הדור החדש של ה-SLK הרגיש הדוק הרבה יותר מקודמו, למרות שלא שמענו על שינויים כל שהם במתלים. ההגה החדש מצידו משפר מאוד את ההכנסה הראשונית של האף לפניה, אך גם במאות הקילומטרים שעמדו לרשותנו, עדיין לא התרגלנו לפעולתו הלא ליניארית. בהזדמנות זו כדאי לציין כי הגה זה הגם אם אינו חד כמו תער, מצליח להיות טוב בהרבה מקודמו האנמי.

השאלה האולטימטיבית – כוח או שליטה?

גם מנוע ה-3.5 ליטר התגלה כפנינה של ממש. הוא מצליח לשחרר המון (המון המון) כוח כבר בסל"ד הביניים והוא כלל לא מתקשה לנסוק אל סל"ד גבוה ולפגוש במנתק ההצתה. כך שאם אתם בקטע של כוח ברוטאלי ומתפרץ, זו המכונית המתאימה לכם. אל מנוע זה שודכה תיבת ההילוכים 7G טרוניק בעלת 7 ההילוכים וגם היא תפקדה באופן משביע רצון עם העברות הילוכים חלקות, הקדמת הורדה של הילוכים לפני פניות וכו', הגם אם תגובותיה מעט איטיות לטעמנו, ובייחוד לנוכח תיבות ה-DSG למיניהן הקיימות בשוק שמסוגלות לדפדף בין ההילוכים במהירות הבזק.

מאוחר יותר גם פגשנו בגרסה הבסיסית של ה-SLK עם המנוע המונשם בעזרת מגדש 'על'.למרבה ההפתעה, דווקא גרסת ה-200 קומפרסור הידנית נראתה לנו 'נכונה' יותר. מייד עם התחלת הנהיגה בה מורגש מאוד השיפור שעבר על המנוע הקודם – הוא כבר לא נחנק בסל"ד גבוה וזה החדש מרגיש גם חזק בהרבה בסל"ד הביניים. בסל"ד הנמוך הוא לא חי מספיק.

מאוחר יותר, כאשר עוד ועוד עקומות נספרו מתחת לגלגלים, אפשר היה ממש להרגיש כי גרסת ה-200 קומפרסור מאוזנת בהרבה מאחותה השרירית. 95 ק"ג מפרידים בין השתיים ורובם נגרעו מלפנים, מעל הסרן הקדמי ודיאטה זו גרמה להתנהלות קלילה בהרבה ואפילו להתחדדות מוחשית בהגה. אז מה עדיף, כוח חורך צמיגים ומקמט אספלט או הגה חד והתנהגות כביש עדיפה? אתם תחליטו.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

האחות המרשעת, כבולה באזיקים

את הממתק האמיתי שמרו המארחים לסוף, את גרסת ה-AMG המרשעת והשעירה, אבל עם אכזבה אדירה בצידה. הגרמנים ידעו שכשינוחו ידינו על ההגה הקטום של ה-AMG וסיבי הפחמן יציתו את דמיוננו, זה עלול להיגמר רע מבחינת עלויות, בעיקר מכיוון הצמיגים היקרים (245/35 R18) מאחור, אז הם "חילקו" אותה רק בתוך העיר מונקו הפקוקה בתירוץ ש"תנהגו בה על מסלול הפורמולה 1 בתחומי העיר", רק שהם שכחו לפנות את שאר המכוניות מהכביש.

כך מצאנו את עצמנו כבולים בשלשלאות פלדה, ישובים בגרסה הקיצונית ביותר, עם 360 כ"ס ו-52 קג"מ מתחת לרגל ימין, חמושים בתיבת הילוכים משופרת ומהירה נוסעים ב-40 קמ"ש, עומדים בכל רמזור ולמשך 10 דקות נבזיות. סוג של כאב לב ותחושת החמצה שאיימה להרוס את החוויה כולה מהשקת ה-SLK.

אז הרבה אין לנו לומר עליה, על גרסת ה-AMG, אבל כן אפשר לסכם כי מדובר כאן במפלצת של ממש שנשמעת כמו סערת ברקים מאחורי הראש ובאצנית שנעקרת ממקומה בנחישות היסטרית כאשר מצמידים את הדוושה הימנית לרדיאטור. פשוט מפלצת.

מחכה לפורשה באוטוסטרדה

במהלך ההשקה כולה, היינו שקועים שותפי לנסיעה ואני בשאלה האם יש ל-SLK נשמה או לא. ובכן, לטעמי, יש מכוניות שנולדות קלאסיות ויש כאלה שמנסות לזכות בתואר זה ואם לא יתנו להן מרצון, הן תיקחנה בכוח – וזה בדיוק מה שעושה ה-SLK החדשה. היא דוחקת את גבולות העיצוב מעבר לקונבנציונל, היא עמוסה בשרירים, היא מושכת מבטי הערצה (או קנאה) ונראית אפילו מוגזמת בצבע האדום שנכח בהשקה, אבל היא לא קלאסית. לפחות לא עכשיו ולפחות לא כמו הסבתא רבא, ה-SL190 שהובאה למקום במיוחד ממוזיאון מרצדס. אבל הזמנים משתנים, טעמים משתנים ובעולם של i-phone ו-iPod למיניהם, קל להבין לאן נעלמה הנשמה. הטכנולוגיה בלעה אותה ורמסה אותה עד דק.

ובנימה זו נספר לכם שה-SLK החדשה תגיע בחודשים הקרובים לישראל בטווח מחירים של החל מ-420 אלף שקל לגרסה הבסיסית ועד לכמעט 800 אלף עבור גרסת ה-AMG ועם צפי מכירות העומד על כ-15 מכוניות מסוג זה בשנה, יש סיכוי שזו תהפוך לקלאסית במרוצת השנים, לפחות בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully