וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מציגה: פיאסטה וקוגה

ירון אדרי

16.2.2008 / 8:17

חצי שנה אחרי הצגת הוורב קונספט, חושפת פורד את הסופר מיני החדשה ולצדה גם קרוסאובר אופנתי וחסכוני

זה כבר חצי שנה שבפורד מותחים את הצגתה של הפיאסטה החדשה. הכל התחיל בתערוכת פרנקפורט 2007 עת הוצגה סופר מיני חדשה בשם 'וורב קונספט', רמיזה עבה מאוד לפיאסטה החדשה, והמשיך מאוחר יותר גם בתערוכת טוקיו ולוס אנג'לס עם גרסת הסדאן. כעת, שבועיים לפני פתיחת תערוכת ז'נבה, חושפת פורד את הגרסה הסופית שזנחה את השם וורב וחזרה לשם המקורי - פיאסטה.

חיצונית, לא שונה הפיאסטה מהוורב בהרבה וניתן להבדילה רק בעידון קל של קוויה החיצוניים כמו גם בוויתור על חישוקי הסגסוגת המוגדלים. בהתאם לדגמיה האחרונים של פורד, הפיאסטה מיישרת קו עם פילוסופיית 'העיצוב הקינטי'. בתמונות הראשונות שנחשפו ניתן לראות את גרסת 5 הדלתות, אולם סביר כי גרסת 3 הדלתות שתוצג אף היא, הדימיון לקונספט יהיה גדול יותר. גרסת 4 דלתות לא נמצאת על הפרק כרגע, אולם בהסתמך על הוורב סדאן, סביר כי זאת קרוב לוודאי תוצג בשווקים מתפתחים כמו סין.

תא הנוסעים גם הוא נאמן לקונספט כשבמרכז עומדת אותה קונסולה "סלולארית" מקורית שעל פי פורד מתאימה בדיוק לדור הצעירים העכשווי. אחרי 32 שנים ומעל ל-12 מיליון יחידות, הדור ה-6 לסופר מיני מציג שיפור גדול בכל התחומים: איכות, חומרים, נוחות, בטיחות, אבזור, סטייל ועוד. זאת לא הפיאסטה 82 שעולה לנו ישר בראש. בין הטכנולוגיות החדשות ניתן למצוא ממשק בלוטות', חיבורים אינטגרליים ל-MP3, USB ועוד.

קולעת לטעם הנהג הישראלי

6 יחידות כוח תעמיד הפיאסטה לבחירה. זה מתחיל עם מנוע ה-1.25 ליטר בהספק של 60 או 80 כ"ס וממשיך עם מנוע ה-1.6 דורטק משופר שהספקו עלה מ-100 ל-115 כ"ס. כולם לוגמי בנזין. את רשימת הדיזל ימלאו מנוע ה-1.4 ליטר ולו 68 כ"ס וה-1.6 שמפיק 90 כ"ס. מאוחר יותר תוצג גרסת ה- ECOnetic הידידותית לסביבה. על גרסה ספורטיבית (RS או ST) עדיין לא מדברים.

ייבוא הדור הקודם של הפיאסטה לישראל פסק זמן קצר אחרי שהחל. הסיבה לכך הייתה נעוצה במבחר תיבות ההילוכים שהסתכם בידנית וברובוטית שלא בדיוק קלעו לטעמו של הנהג הישראלי. הדור החדש יקבל תיבה ידנית 5 הילוכים כמו שהאירופאים אוהבים וגם אוטומטית (4 הילוכים) כמו שאתם אוהבים.

עוד דבר שהאירופאים אוהבים זאת מכונית שתהפוך את הנהיגה למעניינת. עם מתלי מקפרסון מלפנים, קורת פיתול מאחור ויחד עם הגה חשמלי בתגבור משתנה, מבטיחים בפורד כי הפיאסטה תעשה זאת. ולמרות כיול מתלים קשיח לטובת הדינמיות, פורד מבטיחים כי המכונית תעניק נוחות לשוכני המכונית בנוסף לבידוד טוב מרעשי הכביש והמנוע.

ייצור הפיאסטה יחל לקראת האביב, אז תפרסם פורד פרטים מלאים ומחירים. גם אלינו תגיע הפיאסטה החדשה ובדלק מוטורס מצפים בכליון עיניים להשקתה. האם היא תצליח לקרוא תגר על אחותה החוגרת מאזדה 2? זאת נדע בקרוב.

עוד מפורד בז'נבה

פרט לפיאסטה שהיא ללא ספק מכונית חשובה ביותר עבור פורד, היא תציג לראשונה גם את הגרסה הסדרתית לרכב הקרוסאובר הקומפקטי שלה - קוגה. הקוגה החלה דרכה בתערוכת פריז של 2006 כרכב הקונספט איאוסיס X והיתה הראשונה להציג את פילוסופיית העיצוב הקינטי של פורד. בפרנקפורט 2007 היא הוצגה בשם קוגה ועם מראה קרוב יותר לדגם הייצור, אולם עדיין כגרסה קונספט.

הקוגה היא מכונית נוספת היושבת על פלטפורמת ה-C של פורד והיא מצטרפת לפוקוס, למאזדה 3 ול-S40, C30 ו-V50 של וולוו. על הנעתה מופקד מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר המפיק 136 כ"ס ו-32.6 קג"מ. בפורד גאים לציין כי הקוגה תהיה הידידותית ביותר לסביבה בסגמנט אליה היא משתייכת עם צריכת דלק ממוצעת של 16 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 169 גק"מ.

כמו כן, פורד תציג גם מנוע חדש למונדאו, ל-S מקס ולגלאקסי. מדובר על מנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר שפותח יחד עם פיג'ו ולו הספק של 175 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ. טווח הטיפולים למנוע יעמוד על 20 אלף ק"מ אולם מחוון מיוחד ימליץ לנהג לעשות זאת קודם וזאת בהתאם למצב השמן כתוצאה מסגנון הנהיגה. יחד עם רמת אבזור טיטניום משודרגת, המכוניות יגיעו לשוק כדגמי 2009.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully