וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטום – הגרסה המקוצרת

ירון אדרי

17.2.2008 / 11:28

רולס רויס משלימה את רשימת גרסאות המרכב לפנטום עם הקופה. לאנשים שפרט לכסף אוהבים גם נהיגה

את השנה האחרונה סיימה רולס רויס עם מספר שיא של מכירות וכמתחייב, הם רוצים לשמור על המומנטום. לתערוכת ז'נבה תביא החברה הבריטית גרסת מרכב חדשה למשפחת הפאנטום כשהפעם מדובר על קופה, כזאת שתקרוץ לבעלי הממון שמחפשים גם את הצד הדינמי של היוקרה.

הקופה נולדה ב-2006 כמכונית הניסוי 101EX ושנה מאוחר יותר הודיעה רולס רויס כי היא אכן תגיע לייצור. בכך משלימה היצרנית, שנמצאת בבעלות ב.מ.וו מזה 10 שנים, את משפחת הפנטום הכוללת סדאן, סדאן בעלת בסיס גלגלים מוארך וקונברטיבל בשם 'דרופ-הד'. כעת היא יכולה להתמודד ביתר קלות עם תוצרתה של בנטלי.

בכדי להפוך את הפנטום לדינמית יותר בהתנהגותה, הכניסו בה המהנדסים לא מעט שינויים. זה מתחיל עם קיצור בסיס הגלגלים ב-25 ס"מ (לכדי 332 ס"מ) והקשחת השלדה, במרכב, בבולמים האחוריים ובקפיצים. מאחור הוחלף גם המוט המייצב בעבה יותר ול-4 פינותיה הותאמו חישוקי סגסוגת בקוטר 21 אינטש. עבודה רבה נעשה גם בתחום חלוקת המשקל ו-2,630 הק"ג שלה מתחלקים ל-49:51 בין הציר הקדמי לאחורי. כאן מבקשים להדגיש כי הם בחרו שלא לייצר גרסה בעלת גג לזו הפתוחה שכבר קיימת אלא העדיפו לייצר רולס רויס קופה חדשה כדגם עצמאי.

גיבוי טכנולוגי

עם מעל ל-2.5 טונות ועם כל השינויים החדשים, גיבוי חייב להגיע מכיוונו של המנוע. ה-V12 בנפח 6.75 ליטר מפיק 453 כוחות סוס ו-73.4 קג"מ. לאור נתון המשקל היבש, בהחלט מרשים לראות כי התאוצה ל-100 אורכת 5.8 שניות בלבד וכי המהירות הסופית מוגבלת ל-250 קמ"ש. לתיבה האוטומטית המשודכת למנוע 6 הילוכים ו-2 מצבים כאשר לחיצה על מצב הספורט תדאג למתוח עוד קצת את מעטפת הביצועים.

ומה בנוגע לאיכות הסביבה? כנראה שלא זה עומד בראש סדר העדיפויות של קהל היעד הפוטנציאלי עם צריכת דלק ממוצעת של 6.4 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 377 גק"מ. למרות זאת, ברולס רויס מרגיעים ואומרים כי מדובר במכונית החסכונית ביותר בסגמנט. אם כן, מדוע הוגדל מכל הדלק ב-25 אחוזים?

המעבר למרכב קופה שינה במעט את המראה החיצוני כמתבקש אולם אי אפשר לטעות במוצאה של המכונית. גם מבפנים קשה לטעות ורשימת האבזור והפינוק ארוכה מלהכיל את הכל. מיטב העור והעץ הבריטיים מגיעים אל תא הנוסעים יחד עם מערכות אלקטרוניות לרוב. כמו בגרסת הטונגסטן הייחודית, גם לכאן מגיע "גג הכוכבים" השזור במאות סיבים אופטיים נוצצים. אגב, פתיחת הדלתות הלא שיגרתית לאחור, נעשית בלחיצת כפתור.

תערוכת ז'נבה תהיה הראשונה שתארח את הרולס רויס קופה החדשה ואת תחילת הייצור מייעדים לקיץ הקרוב. אל תחכו לה בארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • רולס רויס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully