וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוניות היברידיות בת"א?

דניאל שמיל

18.2.2008 / 7:23

עיריית תל אביב בוחנת מעבר למוניות היברידיות. התוכנית היא לחייב את המוניות לעבור בתמורה לתמריצים

בעיריית תל אביב עורכים בדיקה כלכלית לעלויות החלפת צי המוניות בעיר במוניות היברידיות, כדי להפחית את זיהום האוויר בעיר. לפי התוכנית, המוניות הפועלות בעיר יחויבו להיות היברידיות, כאשר לבעלי המוניות יוצעו תמריצים שונים כדי שיחליפו את המוניות שלהם.

"זה צי של של 4,000-5,000 מוניות, ומדובר בתרומה משמעותית לאיכות הסביבה", אומר משה בלסנהיים, מנהל הרשות לאיכות הסביבה בעיריית תל אביב. ברשות מכינים כעת תוכנית כלכלית לביצוע המעבר להנעה היברידית בסיוע חברת המחקר אשל אקוסטיקה ואיכות סביבה. התוכנית תוגש לאישור ראש העיר, רון חולדאי, בעוד כחודשיים. בלסנהיים מוסיף כי "ללא תמיכה כלכלית של המדינה - לא נוכל לקדם את העניין".

העירייה החלה לבדוק את העניין לאחר שסגן ראש העיר, פאר ויסנר (הירוקים), העלה בראשונה את ההצעה לפני כחודשיים. בעירייה בוחנים גם את עידוד המכוניות החשמליות, אותן מקדם שי אגסי, ומכינים תוכנית להקמה של נקודות טעינה בחניוני החברה העירונית אחוזות החוף. בעירייה לוקחים בחשבון גם אפשרות שהמוניות יהיו חשמליות. "ברגע שזה יהפוך לריאלי, נכניס את זה לתוכנית", אומר בלסנהיים.

צעדים נוספים אותם בודקים בעיריית תל אביב, כוללים איסור על כניסה של כלי רכב מונעי דיזל למרכז העיר והרחבת השימוש באופניים. היעד של העירייה הוא ירידה של 50% בזיהום האוויר עד 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully