וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: מכונית יוקרה חשמלית

TheMarker

18.2.2008 / 7:38

טסלה מגייסת הון לפיתוח בנוסף לרודסטר החשמלית והספורטיבית גם דגם סדאן יוקרה חשמלי

טסלה מוטורס, שהשיקה החודש מכונית ספורט בעלת מנוע חשמלי, מתכננת לגייס 250 מיליון דולר בהנפקת מניות ואג"ח, במטרה לממן פיתוח של דגם נוסף, הפעם סדאן יוקרתי. מנכ"לה של טסלה מוטורס, הממומנת בין היתר על ידי מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגי ברין, הוא זאב דרורי הישראלי. יו"ר החברה אמר בריאיון ל"פייננשל טיימס" כי טסלה מתכננת לצאת להנפקה בארה"ב או לונדון.

טסלה נוסדה ב-2003 בעמק הסיליקון על ידי היזם אילון מאסק, ממקימי פייפאל, וגייסה מאז 145 מיליון דולר ממשקיעי הון סיכון. החברה פיתחה מכונית ספורטיווית מהירה המבוססת על דגם הלוטוס אליז, אשר ייחודה הוא שהיא מונעת במנוע חשמלי.

מחירו של הרודסטר הוא 98 אלף דולר בארה"ב, והוא מיוצר כעת בבריטניה, עם מצבר חשמלי מתוצרת קליפורניה ומנוע מתוצרת טייוואן. עתה מעוניינת החברה לבנות מכונית סדאן ספורטיווית, שתתחרה בדגמי סדרה 5 של ב.מ.וו ודגמים של מרצדס, ומחירה יהיה חצי ממחיר הרודסטר. שם הקוד הנוכחי של הדגם הוא וייט סטאר (כוכב לבן), והוא מתוכנן להשקה ב-2010, עם מכירות יעד של 10-20 אלף יחידות בשנה.

טסלה תנסה להשיג מקור מימון נוסף לפיתוח הדגם החדש באמצעות בקשה להבטחת הלוואה ממשרד האנרגיה של ארה"ב. עיקר המימון נחוץ לשם בניית מפעל ייצור.

השקתו של דגם הרודסטר נתקלה בקשיים טכניים, שכן המכוניות הראשונות שירדו מפס הייצור סבלו מתקלה טכנית שלא איפשרה להם לעמוד במיפרט של תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות. טסלה טוענת כי תיקנה את התקלה. 900 לקוחות שילמו פיקדון כדי לרכוש את המכונית, ולפי התכנון תמכור טסלה 1,000-2,000 יחידות בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully