וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטנה במזל עקרב

ירון אדרי

20.2.2008 / 13:12

פיאט משיקה את הגרסאות החדשות למכונית הרטרו המצליחה שלה עם אבארת' מצד אחד וקונספט נקייה בצד השני

חטיבת הספורט של פיאט, אבארת', מקבלת חיזוק משמעותי להיצע שלה עם הצגת הגרסה השרירית ל-500. מכונית השנה ואחת ההצלחות הגדולות של פיאט בשנים האחרונות אולי לא תציע מאות סוסים, אבל השיפור לתדמית החברה כמעט ומובטח. אז איך הופכים מכונית חמודה לקרבית? זה פשוט.

בנוהל המוכר והרגיל הוחלפו הפגושים וחצאיות הצד לכאלה עם נוכחות יותר מוחשית שעל הדרך גם עוזרים למכונית לנסוע מהר ויציב בזכות השיפור האווירודינמי. לחגיגה מצטרפים חישוקי 16 אינטש וצמיגים דביקים או חישוקי 17 אינטש למי שרוצה קצת יותר נוכחות. מתחת למכסה המנוע שוכנת יחידת הבנזין בנפח 1.4 ליטר. זאת מפיקה, בעזרת מגדש טורבו בגיאומטריה משתנה של IHI, 135 כ"ס ב-5,500 סל"ד. במצבו הרגיל עומד המומנט המרבי של על 18.4 קג"מ ב-2,500 סל"ד ובמצב ספורט יתקבל 21 קג"מ ב-500 סיבובים מאוחר יותר.

תא הנוסעים הותאם גם הוא כמתבקש ולשם נוספו מושבי ספורט, דוושות אלומיניום, מחוון למדידת גדישת הטורבו וחווי 'שיפט לייט' שמסמן לנהג מתי להחליף הילוך. ולסיום, מתכנניה לא רוצים שתקראו לה פיאט. אבארת' 500 מספיק.

ומה על איכות הסביבה?

האבארת' אמנם עומדת בתקן הזיהום 'יורו 5', אולם קהל היעד שלה הוא מהסוג שחם על הדוושה. מצידו השני של המתרס נמצאים שוחרי איכות הסביבה שיקבלו בתערוכת ז'נבה את ה-500 הנקייה.

בתערוכת פרנקפורט הציגה פיאט את הפנדה אריה, מכונית קונספט ירוקה וה-500 אריה ממשיכה את דרכה. את הקונספט הקטנה מניעה יחידת כוח דיזלית בנפח 1.3 אליה משודכת התיבה הרובוטית כפולת המצמדים החדשה של החברה. מנוע זה ייעזר במסנן חלקיקים במערכת הפליטה וטכנולוגיות נוספות כמו כיבוי מנוע בעת עצירה כדי לשמור על צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכות. בסך הכל מצמצמת האריה את צריכת הדלק בתוך העיר ב-10% לעומת הגרסה הסדרתית המקבילה ופליטת ה-CO2 מסתכמת ב-98 גק"מ.

אולם בפיאט לא מסתפקים רק בצמצום פליטת המנוע ואיכות הסביבה מגיעה גם אל תא הנוסעים עם שימוש בחומרים ממוחזרים. רצפת המכונית למשל עשויה מצמיגים והמושבים מעור שעברו תהליכי מחזור. להשלמת החבילה מגיעים גם האריגים שעשויים מחומרים אורגניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully