וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מהלך במלחמה

ירון אדרי

20.2.2008 / 14:19

מיצובישי מוסיפה למירוץ החימוש בין ה-STI והאיבו 10 גם לוחמה טכנולוגית פסיכולוגית. קבלו את 10 הדברות

בסוף השבוע האחרון הגיעה הסובארו אימפרזה STI החדשה למבחן וואלה! רכב כדי להפגין את יכולותיה הרבות על האספלט. מבלי להתייחס לתוצאות המבחן ולמסקנות הבוחנים, ניתן היה לראות גל של תגובות מכיוון המחנה השני, אוהדי האיבו. השקת הדור העשירי באירופה תיעשה אמנם רק בחודש אפריל, אך את הזמן שבתווך מנצלת מיצובישי להצגה של עוד כמה פרטים מקדימים. 10 פיתוחים טכנולוגיים ייחודיים רק לאיבו.

עוד בדור ה-8 וה-9, היו לאיבו מערכות דינמיות מתקדמות המתעלות על אלו של ה-STI המתחרה ורק נזכיר את מערכת בקרת חלוקת הכוח לגלגלים. בדור החדש, זו יודעת להתאים את הרכב לאוחז בהגה וכמובן את הגיר הרובוטי בעל 6 ההילוכים. ואולי בשביל לזרות עוד קצת מלח על הפצעים של סובארו, וקצת לפני ההשקה, מפרסמת מיצובישי עוד כמה נקודות חשובות למאזן האימה בניהן.

איבו 10 (הדיברות)

הדיבר ה-1: מי צריך הילוך אחורי? לא מיצובישי. בכדי לחסוך במשקלו של הגיר הידני, החליטו המהנדסים לוותר על ההילוך האחורי ובכדי לעשות רוורס, משולבים ההילוך הראשון והשלישי יחד ואלו הופכים את כיוון הנעת הכוח.

הדיבר ה-2: מיישרים את הזרם. מערבולות אוויר הן צרה צרורה ולא רק למטוסים. בשל צורתם, בתי הגלגל הם אחד המקומות בהם הכי קשה לשלוט על זרימת האוויר. על כן הוסיפה מיצובישי ספויילרים קטנים בתוך בית הגלגל שיעזרו ליישר את הזרם.

הדיבר ה-3: קרם הגנה טכנולוגי. קרינת השמש היא דבר רע גם לאדם וגם לסביבה. לכן, שכבת בידוד מונעת את כניסתה לתוך תא הנוסעים וכשקריר יותר בפנים, הנהגים יותר רגועים. ואהה כן... זה גם מאפשר למיזוג להתאמץ פחות ולחסוך בדלק (לא שזה מה שיפריע לרוכשים).

הדיבר ה-4: נירוסטה תמיד יותר טובה. סעפת הפליטה של האיבו 10 עשויה כעת מפלדת אל-חלד. פני השטח של החומר מאופיינים בחלקות ובנטייה שלא להחליד וכך משתפרת זרימת גזי הפליטה החוצה. מגדש הטורבו שניזון גם הוא מאותם הגזים, עובד כעת בצורה יעילה יותר ב-18 אחוזים ביחס לאיבו הקודמת.

הדיבר ה-5: חשוב להרגיש בנוח. מכוניתך היא מבצרך גורסים במיצובישי ובעזרת כל מיני גימיקים ושכלולים, יכול הנהג להתאימה לנוחותו המירבית. וכשאומרים נוחות כמובן שלא מתכוונים למתלים.

הדיבר ה-6: שקט הוא ערובה לאיכות חיים. שקט במכונית הוא גם גורם לעליה במשקל הרכב. ככה זה כשמעמיסים עוד כמה שכבות בידוד, אך הנדסת האקוסטיקה של האיבו טוענת שאפשר אחרת. קצף מיוחד הוחדר לכל פינה אפשרית בכדי לצמצם את רעשי הכביש מחלל הפנים של המכונית וזאת מבלי לשלם במחיר של משקל עודף.

הדיבר ה-7: "כדי שאוכל לראות אותך טוב יותר". על תאורת קסנון אדפטיבית שמענו כבר מזמן וכעת גם האיבו מצטיידת בה. כך יכול הנהג לראות טוב יותר מה קורה בתוך הסיבוב אפילו עוד לפני שנכנס אליו. ביננו, זה טוב בעיקר לכבישים מפותלים שם המהירות בפועל קצת שונה מהמקובל.

הדיבר ה-8: לנשום...לשאוף.... זה בדיוק מה שעושים החרכים שעל מכסה המנוע. 2 פתחים קדמיים עוזרים לשחרר את חום המנוע לאטמוספירה וכונס הנמצא בינהם דואג לעוד אוויר לנשימה לעדר הסוסים. פתחי איוורור נוספו גם מאחורי בתי הגלגלים אבל את זה יש גם ב-STI.

הדיבר ה-9: תנו לבוכנות לצוף. גם המנוע עבר דיאטה הוא שוקל 12 ק"ג פחות מקודמו. אבל העיקר נמצא בתוכו כש-4 בוכנותיו נוצקו מאלומיניום קשה וחזק שיוכל לעמוד בהספק הרב של המנוע. לטכנולוגיה קוראים "בוכנות צפות" והיא נמצאת בשימוש במנועי הפורמולה 1.

הדיבר ה-10: תנו להם לטפל בכם. הרוכשים ייהנו משלושה טיפולים ראשונים בחינם וזאת תמורת 400 פאונד (כ-3,000 ש"ח). סוג המטבע בטח יכול לרמוז לכם שזה לא יהיה בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully