וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: וולוו XC60

20.2.2008 / 15:40

"זו היא הוולוו הבטיחותית ביותר שייצרנו" מצהירים בוולוו עם חשיפת הקרוסאובר החדש של החברה בתערוכת ז'נבה

כמיהתה של וולוו לצאת מהתדמית השמרנית והמשעממת ולהתמודד היישר אל מול מיטב התוצרת הגרמנית, מביאה את המהנדסים השוודים להפעיל את המחשבה ולא רק בכיוונים הבטיחותיים. בכדי לקסום לקהל יעד צעיר יותר, השיקה וולוו את ה-C30 הקומפקטית שבהחלט מלמדת על כיוון חדש. אולם דגם אחד אינו מספיק כדי לבנות תדמית חדשה לגמרי. בתערוכת דטרויט של 2006 הציגה וולוו דגם נוסף שרמז כי גם משפחת הקרוסאוברים הולכת לרענן עצמה בקרוב.

ה"בקרוב" הזה נמתח על פני שנתיים והיום חושפת וולוו את הקרוסאובר הקומפקטי שלה, ה-XC60. בוולוו גאים לספר כי המכונית החדשה לא רק נראית דינמית וצעירה, אלא היא גם הבטוחה ביותר שיצאה משעריה. מלבד כלוב הגנה חסון לנוסעים ורשימה ארוכה של אמצעי בטיחות, ה-XC60 תהיה גם המכונית הראשונה לקבל את מערכת ה-CITY SAFTY. מערכת זו מודדת כל העת את המרחק מהרכב ממול, גם במהירויות נמוכות מאוד ובמידה וזו מזהה כי האוחז בהגה של ה-XC60 מתקרב בצורה מסוכנת אל הרכב שמלפנים ולא מראה סימני עצירה, היא תבלום את הרכב עצמאית. בעזרת מערכת זו, מקווים בוולוו להציע פתרון לבעיית "נשיקות הפגושים" האופיינית מאוד לערים הגדולות.

50 אלף יחידות בשנה

בשלב ראשון, בחזיתה של ה-XC60 החדשה ישכנו שלושה מנועים: הראשון הוא מנוע ה-T6 החדש של וולוו שמפיק 285 כ"ס והאחרים יהיו מנועי ה-D5 של וולוו אשר מפיקים 163 ו-185 כ"ס. בשלב מאוחר יותר תצטרף להיצע גם גרסת 2.4 ליטר בנזין עם 163 כ"ס ועמידה בתקני זיהום האוויר 'יורו 5' עם פליטה של 170 גרם CO2 לקילומטר. ה-XC60 תציע הנעה כפולה (לכביש בלבד) כסטנדרט ובעתיד תיוצר גם גרסה בעלת הנעה קדמית.

ה-XC60 תיוצר במפעל וולוו שבבלגיה והיא צפויה להגיע לאולמות התצוגה באירופה במחצית השניה של 2008 ולארה"ב בתחילת 2009. צפי המכירות עומד על 50 אלף יחידות מסביב לעולם, כאשר השווקים הפופולריים צפויים להיות ארה"ב, גרמניה, בריטניה, סין ורוסיה. לישראל היא צפויה להגיע גם כן לקראת שנת 2009 ועל מחירים עדיין מוקדם לדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully