וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריה ישאג שנית

ירון אדרי

21.2.2008 / 14:01

קבוצת המירוץ של פיג'ו מגייסת את מיטב נהגי הפורמולה 1 לשורותיה. המטרה – לעצור לאודי את רצף הנצחונות

בשנת 2006 הציבה לעצמה חטיבת הספורט של פיג'ו מטרה ברורה - לקטוע לאודי את רצף הנצחונות במירוץ 24 השעות של לה-מאן. לאחר שנה של פיתוח עמדו 2 מכונית ה-908 HDI ראשונות על קו הזינוק במירוץ 1,000 הק"מ של מונזה ולמרות מספר תקלות, סיימו עם ניצחון ומקום שלישי. בכל המירוצים שבאו בהמשך חזרה פיג'ו על התסריט כשבוכלם היא מנצחת לאחר שזנקה מהמקום הראשון. אלא שאז הגיע המירוץ החשוב ביותר ולמרות שגם הפעם זינקה מהמקום הראשון, את הלה-מאן של 2007 סיימה שנייה אחרי אודי.

בחצי השנה שעברה מאז המירוץ, המשיכו מהנדסי הספורט לפתח את הרכב ושינויים נרשמו במעטפת האווירודינמית, במתלים, בהיגוי ובגיר. מאמץ גדול נעשה להפחית ממשקלה של המכונית בכדי שתגיע למינימום המותר בתקנות של 900 ק"ג. לדברי פיג'ו, הם הצליחו להפחית במשקל אולם חלק מהבעייה טמונה במנוע הדיזל ששוקל יותר ממנוע בנזין.

השנה כאמור המטרה ברורה. לצורך המשימה גייסו בפיג'ו 9 נהגי מירוץ בכירים אשר עברו גם דרך הפורמולה 1. בראש הרשימה ניתן למצוא את אלוף העולם לשעבר ג'אק וויליניב ולצידו את מארק ג'נה, קריסטיאן קלין, פדרו לאמי, ניקולאס מינסיון, פרנק מוטאני, סטפן סארזין, אלכסנדר וורץ וריקארדו זונטה. 3 מכוניות יעמדו לרשות הנהגים, כל אחת בצבע שונה.

שלושה וחצי חודשים נותרו לפיג'ו עד למירוץ 24 השעות של לה מאן אותן תנצל הקבוצה לניסויים ואימונים. כפי שנעשה בשנה שעברה, תציב הקבוצה את המכוניות במירוצי הסיבולת העולמיים כשהראשון יהיה מירוץ 12 השעות של סברינג בארה"ב, שם כבר שברה המכונית את שיא המסלול. יריית הזינוק למירוץ הלה-מאן שמתקיים בפעם ה-76 תהיה בצהרי ה-14 ליוני.

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully