וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת מאיר פולשת לאירופה

דניאל שמיל

21.2.2008 / 14:14

חברת הרכב מאיר מתרחבת לפולין ולטורקיה. תרכוש חברות ליסינג מקומיות. המשרד בפולין ייפתח בחודשים הקרובים

'מאיר אירופה', השלוחה של חברת הליסינג מאיר במזרח אירופה, תפעיל ליסינג בפולין ובטורקיה. האסטרטגיה של החברה תתמקד ברכישה של חברות ליסינג מקומיות. מאיר אירופה הוקמה לפני כשנה, עם קבלת הזיכיון להפעלת שירותי ליסינג בהונגריה. מנכ"ל החברה, דני פלטי, אמר אז ל-TheMarker כי בחודשים הקרובים מתכוונת החברה להתרחב גם לפולין ולטורקיה.

מאיר הוקמה ב-67', וכיום מחזיקים בה ישראל קז (50%) ונילי ויעקב שחר (50%). החברה מייבאת לישראל את מכוניות וולוו, יגואר והונדה, משאיות וולוו ורנו, ואופנועים של הונדה. היא מפעילה ליסינג באמצעות חברת הרץ, וכן מחזיקה בבעלות של אוטוסנטר, ב-74% ממרכבים, ב-45% מחברת התחבורה הציבורית קווים, וב-24.5% מהון המניות של חברת הביטוח הפניקס.

החברה לא תפעל עם המותג הרץ בפולין וטורקיה, אלא תרכוש כאמור חברות מקומיות ותפעל באמצעותן. המשרד בפולין ייפחח כבר בחודשיים הקרובים, ובטורקיה תחילת הפעילות מתוכננת לסוף השנה. פלטי אמר כי "בטורקיה יש 10 חברות גדולות ששולטות על 90% משוק הליסינג, ואנחנו מתכננים לרכוש אחת מהן". עוד הוסיף כי "השוק הפולני נמצא בצמיחה ענקית, אבל הליסינג התפעולי קטן, ואנחנו מצפים שיצמח". באשר לשוק הטורקי אומר פלטי כי "זה שוק מעניין מאוד. זו מדינה ענקית, ולאחרונה נפתחים שם הרבה חסמים, כי הטורקים רוצים להצטרף לשוק האירופי המשותף".

מאיר אירופה מפעילה כיום צי ליסינג בהיקף של 450 מכוניות בהונגריה, והיעד שלה לסוף 2008 הוא 2000 מכוניות. חלק מהגדילה יתאפשר בזכות רכישה של חברות ליסינג אחרות. "מהלך מסוג זה", מסביר פלטי, "הוא דרך להרחיב את מגרשי הפעילות ולפזר סיכונים".

בכך מצטרפת מאיר לפעילות ישראלית שוקקת בתחום הרכב במזרח אירופה - ניו קופל מפעילה ליסינג והשכרת רכב בהונגריה, קמור משווקת את ב.מ.וו בבולגריה, וקבוצת תשתית משווקת את פורד בבולגריה. סך היקף הפעילות של מאיר ב-2006 היה 660 מיליון דולר, והיא מעסיקה יותר מ-1300 איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully