וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הזהב של סקודה

ירון אדרי

22.2.2008 / 9:31

בשנת 1908 זכו מכוניות המירוץ של סקודה בעשרות תחרויות ושברו לא מעט שיאים. 100 שנים להצלחה

השבוע חשפה סקודה את הפאביה בגרסת הראלי, מכונית המירוץ החדשה אשר מיועדת להתחרות במסגרת אליפות הסופר 2000 העולמית. שלא במקרה, נחשפה המכונית בסמוך ליום בו מציינת סקודה 100 שנים לתקופה המוצלחת ביותר בתולדותיה; לא לחינם מתאמצת סקודה לשמור על תחרותיות במירוצים. עוד בימים בהם היה שמה 'לאורן&קלמנט', האמינה החברה הצ'כית בתרומתו של הספורט המוטורי לתדמית.

המרדף אחר המהירות התחיל כבר ב-1907 עת החליטו בחברה לקרוא תיגר על עולם המירוצים. בחודש דצמבר של אותה שנה, הצטרף לשורותיה אוטו היירונימוס, מתכנן מכוניות מירוץ ונהג מירוץ בפני עצמו. היירונימוס החל מייד במלאכה וחיש מהר פשט שמה של לאורן וקלמנט בכל העולם כשהשיא מגיע בשנת 1908 בזכות עשרות נצחונות ושיאים רשמיים ולא רשמיים.

ההישג המשמעותי הראשון הגיע כבר בחודש מרץ 1908 במירוץ טיפוס הגבעה של 'זברסלבה-ילוביסתה'. מכוניותיה של לאורן וקלמנט קטפו נצחון ב-6 קטגוריות וב-5 אחרות זכו במקום השני. מאוחר יותר באותה שנה נערכו מירוצים זהים גם בבוסניה שם שלטו המכוניות בקטגוריית מנועי ה-1.5 וה-2 ליטרים. עם ההצלחה בא התיאבון ומכוניות המירוץ החלו לצאת למדינות רחוקות יותר וגם בהן השיגו נצחונות מרשימים.

היירונימוס המשיך לשפר את המכוניות ובאותה שנה אף שבר את שיא המהירות הבלתי רשמי לק"מ אחד עת נסע במהירות ממוצעת של 115.4 קמ"ש. זה כמובן לא הספיק ומאוחר יותר באותה שנה נשבר השיא שוב במסלול ברוקלנדס שבאנגליה שם נקבעה מהירות של 118.7 קמ"ש. מהירויות שכאלה נחשבות היום לסוג של בדיחה, אך שוב יש לזכור כי היה זה לפני 100 שנה.

גם בשנים שלאחר מכן המשיכה החברה להציג מכוניות מירוץ שזכו להצלחה רבה אולם את ההצלחה של 1908 לא הצליחו בלאורן וקלמנט לשחזר. האם הפאביה סופר 2000 תחזיר את סקודה למסלול הנצחונות? את זה נדע רק בעוד שנה.

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully