וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכינים את המיני לקיץ

ירון אדרי

25.2.2008 / 11:14

'ג'ון קופר וורקס' מכינים את הקופר S והקלאבמן לקיץ עם שיפורים מקיפים המגיעים ממכונית המירוץ מיני צ'אלנג'

לקראת סופו של החורף, מתחילה נהירה המונית של בנות אל מכוני הכושר. המטרה – להשיל מספר ק"ג ולעצב את הגוף לקראת הקיץ והביקיני. במיני רוצים גם כן להתכונן לקיץ ומכניסים את הקופר S והקלאבמן למכון של 'ג'ון קופר וורקס' (JCW) בכדי לחזק את הגוף והשרירים. ככה זה, צריך להיות אטרקטיביים כשיש באזור גברים.

השינוי העיקרי נמצא במנוע ה-1.6 טורבו בנזין שאימץ את טכנולוגיות מכונית המירוץ מיני צ'אלנג'. זה קיבל מערכות יניקה ופליטה חדשות, הזרקת דלק ישירה עם מסילה משותפת ומגדש טורבו מוגדל שגדישתו עלתה מ-0.9 ל-1.3 באר. כל זה מעלה את הספק המנוע ל-211 כ"ס ואת המומנט ל-26.5 קג"מ (28.5 עם פונקצית האובר בוסט). תיבת 6 ההילוכים הידנית חוזקה בכדי לעמוד בשינויים שמאיצים את הקופר תוך 6.5 שניות ל-100 קמ"ש (6.8 בקלאבמן) ועד למהירות מרבית של 238 קמ"ש. למרות השינויים נותרה צריכת הדלק הממוצעת חסכונית – 14.5 ק"מ לליטר (14.3 בקלאבמן) ופליטת CO2 של 165 גק"מ (167 בקלאבמן).

כוח לבדו אינו מספיק ושינויים נרשמו גם בשאר התחומים. אל שלל המערכות האלקטרוניות הדואגות להשאיר את המיני במסלולה, נוספה מערכת בקרת משיכה. זאת מונעת מתוספת הסוסים לסחרר את גלגליה הקדמיים בכדי לא לבזבז כוח בעת התאוצה. לנהג המיומן ישנה כמובן האופציה לבטל את המערכת בלחיצת כפתור, אך גם במצב הספורט טוב לדעת שאי שם שוכנת לה דרוכה מערכת בקרת היציבות.

עוד שינויים נרשמים בסעיף המתלים שהוקשחו לטובת ההתנהגות הדינמית כשהנמכה של 10 מ"מ נמצאת כאופציה וכמובן הבלמים שהוגדלו כי לפעמים צריך גם לעצור. לכך מצטרפים חישוקי 17 אינטש שיחד עם הצמיגים שוקלים פחות מ-10 ק"ג כל אחד.

הופעת הבכורה של הקופר S והקלאבמן של JCW תהיה בתערוכת ז'נבה והגעתן לאולמות התצוגה תהיה לקראת הקיץ. מחירן באירופה יעמוד על כ-28 אלף אירו ל-S ו-30 אלף לגרסה הארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully