וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: סקודה פאביה החדשה

ירון אדרי

27.2.2008 / 10:43

פאביה החדשה משתפרת בכל סעיף ומנסה לשנות את תדמיתה בישראל. על מה שעושה גג לבן ואל תקראו לה מונית

הסיפור של הפאביה החדשה מתחיל במגרש החניה של היבואן, עת ניגש אלי זוג צעיר וביקש לשבת ברכב. "אנחנו רק רוצים להרגיש קצת את האוטו ולבדוק אם שומעים את המנוע מבפנים". הבקשה הבאה היתה לנסוע קצת בתוך מגרש החנייה וחיש מהר מצאנו את עצמנו ברחוב הסמוך. האמת, יותר משהם רצו לשמוע את המנוע, אני רציתי לשמוע את דעתם.

"אנחנו מלבטים בין הפאביה לסוויפט בגלל הצורה, אבל נראה לנו שנלך על זאת (כלומר על הפאביה – י.א) כי היא דומה למיני"; בזה הרגע לא רק שהפאביה ניצחה את הסוויפט, היא אפילו לקחה לה את תואר 'מי יותר דומה למיני'. האם הכל בגלל הגג הלבן או שסקודה הפכה ממונית לבנה לפריט אופנה?

עיניים על המכונית

את פאביה החדשה פגשנו לפני כשלושה חודשים בקרואטיה, עם השקת גרסת הסטיישן (ספייס בישראל). הפעם מגיעה גרסת ההאצ'בק למבחן וואלה! רכב בכבישי ארצנו המצולקים. כבר אז ציינו לטובה את עיצוב החזית המיישר קו עם שאר דגמי החברה, אך החלק האחורי מקלקל מעט את החגיגה לטעמנו. בגרסת ההאצ'בק התוצאה טובה הרבה יותר אולם כאן הפריעה לנו העובדה כי אחוריה החדשים זהים להפליא לאחוריה של המוחלפת.

בסך הכל, עיצובה של הפאביה די פושר והיא אינה מנסה לקסום עם קווים רדיקאליים כפי שעושה סיאט למשל ואת תשומת הלב היא מושכת בדרך אחרת. אם הפאביה אכן תיקח מהסוויפט את תואר 'מי יותר דומה למיני', זה יהיה רק בגלל הגג הלבן שלה. האמת, הופתענו לגלות כי הסופר מיני מושכת כמות גדולה של מבטים וסביר להניח שאלה לא הגיעו רק בעקבות הפרסום המסיבי שעושה היבואן. פרט לגג הלבן (ברמת גימור ספורט ואלגנס בלבד), צוידה מכונית המבחן גם בחישוקי סגסוגת 16 אינטש וצמיגים נמוכי חתך.

תחת על המושב

מבט אל תוך תא הנוסעים גורר אכזבה. לעומת מכונית המבחן בה נהגנו בקרואטיה ולעומת תא הנוסעים הזהה של הרומסטר, זה נראה פשוט למדיי. נכון, נרשמה עליה בכל הקשור לאיכות החומרים וההרכבה אולם קונסולה עשירה יותר, בעיקר שכזאת כבר קיימת, הייתה מתקבלת בברכה. לכך יש להוסיף התקנה מקומית של נגן DVD (אופציה בתשלום) שאינה מושלמת באיכותה. הערה נוספת נרשמת לחובת הגג הלבן. פתיחת הדלתות מגלה אי אחידות במקום בו נגמר צבע הרכב ומתחיל הצבע הלבן. מאידך, גימור דמוי אלומיניום בדלתות ופתחי המזגן מוסיף למראה יוקרתי יותר.

מושב הנהג והנוסע לעומתם מוסיפים לעושר בתא. בהתאם לשמה, קיבלה גרסת הספורט מושבים מתאימים בעלי תמיכה צידית טובה. למרות קשיותם וחוסר מורגש בתמיכה לגב התחתון, לא נרשמו תלונות משרירי הגב והישבן. גם מאחור לא נרשמו תלונות מצד הישבן והגב ומרווח טוב נמצא באזור הרגליים. הסעתם של 2 מבוגרים מאחור אינה מציבה בעייה אולם הכנסתו של נוסע נוסף, אפילו ילד, עלולה כבר ליצור צפיפות מעיקה.

רגל על הגז

את הפאביה הישראלית ניתן להשיג עם 2 מנועי בנזין. 1.4 ליטר 16V המפיק 86 כ"ס ו-13.5 קג"מ, 12.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 174 קמ"ש. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד. המנוע השני זהו אותו מנוע 1.6 ליטר 16V מוכר של החברה עם 105 כ"ס, 15.6 קג"מ והוא מאפשר האצה ל-100 קמ"ש ב-11.5 שניות ומהירות מרבית של 185 קמ"ש. מנוע זה יוצע עם תיבה אוטומטית טיפטרוניק בעלת 6 הילוכים וזאת הגרסה שהועמדה לרשותנו בימי המבחן. ואיפה הדיזל אתם שואלים? לדברי היבואן, יותר לא תשווק הפאביה לשוק המוניות וזאת כחלק מאסטרטגית השיווק הנוכחית.

את יחידת הכוח וגיר 6 ההילוכים כבר פגשנו בעבר במבחן הדרכים לרומסטר ובהשקה ורק נזכיר כי מדובר בשילוב מוצלח מאוד למרות שעוד קצת כוח מנוע היה מתקבל בברכה. הילוכים 1 ו-2 הקצרים עוזרים ליציאה זריזה יחסית מהמקום, אולם העלייה המהירה בסל"ד מורגשת יותר באוזן מאשר בהתקדמות ואל זה נגיע עוד מעט. חור בין הילוך 2 ל-3 פוגם בהאצה הלינארית ובמעבר לרביעי משלישי נמצא חור נוסף. זה פחות מפריע בכביש המהיר אך בעלייה ממושכת, בעיקר בעת עקיפה, החלוקה הלא מצטיינת מורגשת מאוד.

שאון המנוע, בעיקר בעת העלייה המהירה בסל"ד בהילוכים הנמוכים, נוכח מאוד בתא הנוסעים ולא מותיר ברירה אלא להתאזר בסבלנות לסיום ההאצה. פרט לכך, נשמר השקט מכיוון המנוע בעיקר מכיוון שאותם 3,000 סל"ד בהילוך 6 שווים כמעט 140 קמ"ש. מהירות שיוט חוקית תיעשה קרוב ל-2,000 סל"ד. ואם כבר ברעשים עסקינן, שקט יחסי נשמר כל העת מכיוון הכביש ורק רעשי רוח מוחשיים הגיעו מכיוון קורה A ככל שעלתה המהירות.

למרות כיול מתלים קשיח, מצליחה הפאביה לספוג ביעילות כמעט כל חריץ וקמט באספלט. חולשתה העיקרית היא רצף של פגמים אשר מרעידים את חוליות הגב. כאן המקום לציין כי מכונית המבחן צוידה בצמיגים נמוכי חתך וייתכן כי בשאר הגרסאות המצב יותר טוב. בסך הכל, נוחות הנסיעה הייתה טובה בכל תנאי הדרך בהם נסענו.

בסעיף ההתנהגות לעומת זאת, אל תצפו לקבל תכונות ספורטיביות כל שהן. למרות הכיול הקשיח למתלים והחתך הנמוך בצמיגים, הפאביה מתקדמת מהר ובבטחה בדרכים מפותלות, אך לא מעבר לכך ובטח שלא בהנאה יתרה. זאת משום שהגוף עדיין רוכן בכבדות על המתלים בפניות חדות וגם ההגה לא מעביר תחושות לידיים מהגלגלים הקדמיים. אבל אין בכך פסול הרי זו לא גרסתה הספורטיבית של הפאביה החדשה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

עמוק בתוך הארנק

פאביה החדשה עולה בכמה רמות על קודמתה בכל סעיף. גרסת המבחן היא אמנם היקרה ביותר ופרט למחיר בסיס של 107 אלף ש"ח, נוספו לה חלון שמש (5,000 ש"ח), בקרת שיוט (1,390 ש"ח) ספי דלתות מכרום (680 ש"ח) ומערכת מולטימדיה (4,200 ש"ח). כל זה מעמיד את הסכום על 118 אלף ש"ח ועוד לפני גג לבן (2,000 ש"ח) שבמסגרת המכירת 100 המכוניות הראשונות, יהיה בחינם. סכום זה אינו אטרקטיבי לרוכשים הפוטנציאלים בעיקר משום שבמחיר זה ישנה אפשרות לרכוש מכונית משפחתית של ממש.

עבור גרסת הבסיס, 1.4 ליטר, המחיר יהיה תחרותי מאוד אלא שעבור 89 אלף ש"ח היא תתאים רק לכאלה שמוכנים להחליף הילוכים בצורה המסורתית, כן, עם קלאץ'.

בסך הכל, הפאביה החדשה מציגה חבילה כוללת טובה למדי עם איכות גרמנית לכל דבר, תג מחיר אטרקטיבי ומפרט בטיחות הכולל 4 כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט. ויתור על התוספות בתשלום תהפוך גם את הגרסה היקרה לאטרקטיבית בעיקר לאלה הרוצים מכונית רעננה וצעירה (ושדומה למיני) עם גג לבן.

ומה עם הקומבי? כחלק מאסטרטגיית השיווק תקרא הסטיישן 'ספייס' ומחירה של זאת יעמוד על 111 אלף ש"ח (רמת גימור אלגנס ובלי הגג הלבן). הסטיישן מתאימה בעיקר למחפשי השמושיות, אך כדאי לזכור שבמרחק של 2,000 שקל ממנה, כבר נמצאת הרומסטר. זו אמנם מאובזרת פחות, אך יותר מרווחת ומתאימה בדיוק למשפחה צעירה.

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully