וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הגג הופך היברידי

ירון אדרי

28.2.2008 / 13:39

יצרנית הגגות הפתוחים מגרמניה Webasto, פיתחה חומר חדש שישנה את מכוניות הקבריולה של העתיד

את המילה היברידי שמענו לאחרונה לא מעט פעמים כשבעולם הרכב הכוונה היא לאותו שילוב ידידותי לסביבה של מנוע בערה פנימית וגנרטור חשמל. חברת 'Webasto' הגרמנית, המתמחה בייצור גגות שמש ומכוניות פתוחות, מרחיבה את השימוש במילה עם הפיתוח האחרון שלה, גג היברידי למכונית פתוחה.

אז מה זה בדיוק גג היברידי? את זה יוכלו לראות באי תערוכת ז'נבה עם מכונית הקבריולה LigHT קונספט (Light Hybrid Top) המקבלת את השראתה ממכוניות הרודסטר האיטלקיות של שנות ה-70. אולם לא המכונית היא מסמר הערב אלא "גג העתיד" הנפתח שלרשותה.

יחד עם אוניברסיטת מינכן, פותחה תרכובת חומרים ממנה ניתן יהיה לייצר את הגג הנפתח החדש. תרכובת זאת, ומכאן המילה היברידי (במקרה זה הכלאה בין חומרים שונים), יוצרת גג קשיח גמיש אשר מאפשר לעצב מכוניות קבריולה באופן השונה מהמקובל היום. היתרון בחומר החדש הוא באפשרות לוותר על מסגרת תומכת וכך למעשה להפחית למינימום את המגבלות העומדות בפני המעצבים.

בנוסף, מקבלת ה-LigHT חלון אחורי חזק וקל משקל העשוי פוליקארבונט הנעזר בטכנולוגית LHG (Liquid Heat Generator) לחימומו. טכנולוגיה זאת מזרימה, על ידי יחידת בקרה הידראולית, את מערבולות החום שיוצרת מערכת הקירור בתא המנוע וכך שומרת על שדה ראייה לאחור בימים קרים. על הדרך, יעזור החום גם לצווארם של 2 הנוסעים.

הגג החדש נמצא עדיין בשלבי פיתוח אך כפי שכבר למדנו בעבר, כנראה שלא רחוק היום בו נראה מכוניות מתהדרות בשם CC+H.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully