וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגה ביד וסומבררו על הראש

ירון אדרי

29.2.2008 / 10:05

ראלי מקסיקו יוצא לדרך בסוף השבוע הקרוב. האם יצליח לואב לכפר על הטעות? האם יכול לטבאלה לשחזר את הנצחון?

הסיבוב השלישי של אליפות ה-WRC מגיע למקסיקו, אל מירוץ העפר הראשון לעונה. הפעם, את עיקר העניין ערב המירוץ מספקים הצמיגים. כזכור, העונה מספקת פירלי את הצמיגים לסבב האליפות ולקבוצות קשה להעריך כיצד אלה יתרמו לביצועי המכוניות או יפגעו בהם. לכך יש להוסיף את תנאי העפר והאבנים שיחד עם האיסור על שימוש בחומר מונע תקרים, יכולים להשאיר לא מעט נהגים פזיזים בצד הדרך.

אלוף העולם סבסטיאן לואב, לא האמין שכבר במירוץ השלישי לעונה הוא יהיה חייב להפגין תצוגת יכולות. את המירוץ הקודם בשבדיה, לא הצליח לואב לסיים כשיריבו העיקרי מקבוצת פורד, מיקו הירבונן, מסיים שני ופותח פער של 6 נקודות בטבלת האליפות. פער שכזה, בעיקר בשלב כה מוקדם של העונה, הוא זניח, אך כשלון נוסף של לואב אל מול הצלחתם של נהגי פורד עלולה להביא לפגיעה מוראלית קשה. אסור לשכוח מה קרה בעונה שעברה לגרונהולם.

פרט ללואב, מי שעדיין אינו מספק את הסחורה הוא בן קבוצתו דני סורדו. הספרדי הצעיר אמנם צבר 3 נקודות במירוץ האחרון, אך הוא ממוקם רק במקום ה-9 בטבלה. הנפגעת העיקרית מהסיפור היא כמובן הקבוצה. סיטרואן, עם 15 נקודות, נמצא במקום ה-4 בפער של 11 נקודות ממובילת הטבלה פורד. בשנה שעברה ניצח לואב את ראלי מקסיקו, כך שנכון לרגע זה נרשמת לטובתו ולטובת סיטרואן נקודת אור אחת.

מה קורה בפורד?

הפתעת העונה נכון לרגע זה שייכת ליארי-מאטי לטבאלה, נהגה בן ה-22 של פורד. לטבאלה ניצח את ראלי שבדיה והפך לנהג הצעיר ביותר המנצח בסבב ה-WRC. אלא שלקראת מקסיקו יודע לטבאלה היטב כי הסיכויים לשחזר את ההישג קלושים והמטרה העומדת לנגד עיניו היא לסיים את המירוץ בנקודות. האם העובדה כי זה בדיוק מה שאמר הפיני הצעיר לפני ראלי שבדיה רומז על כך שהוא עוד עלול לנצח? גם אם זה יקרה, סביר להניח שבפורד ירצו לראות את הירבונן על המדרגה הגבוהה בפודיום.

בקבוצתה החורגת של פורד, סטובארט, ירצו להמשיך במומנטום של שני המירוצים הקודמים ולבסס עצמם לפחות במקום השני בטבלה. את מכוניותיה של סטובארט יובילו ג'יג'י גאלי, מקום שלישי בשבדיה, ומתיו ווילסון הכשרוני. הנין סולברג, שאת שני המירוצים הקודמים עשה עם סטובארט, יצטרף הפעם לשורותיה של קבוצת פורד נוספת, מונצ'י.

מקווים לטוב

ראלי שבדיה היה מירוצו ה-100 של סבסטיאן לואב במסגרת ה-WRC והרבה מזל לא היה לו. הפעם זהו נהגה הפיני של סוזוקי, טוני גרדמייסטר שחוגג 100 מירוצים. האם לגרדמייסטר ישחק המזל יותר? לעומת לואב, קבוצתו של גרדמייסטר לא שואפת לאיים על תואר האליפות וכל מקום שיזקוף לטובתם נקודות יוכתר כהצלחה.

מי ששואפת ליותר היא סובארו שעדיין רוצה להגיע לפודיום עם האימפרזה הוותיקה. ערב המירוץ חולקת סובארו את המקום השני עם סטובארט כשרק 10 נקודות מפרידות בינה ובין המקום הראשון. פטר סולברג בוודאי לא יתנגד לטפס עוד קצת במעלה הטבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully