וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן בתערוכת ז'נבה

ירון אדרי

29.2.2008 / 10:34

מתחם פולקסווגן בז'נבה יכלול 7 מכוניות בהופעת בכורה עולמית. רוצים לנחש מי תהיה כוכבת התערוכה?

7 הופעות בכורה עולמיות מתכננת פולקסווגן לתערוכת ז'נבה כשהחשובה מכולן היא ללא ספק תחייתה של מכונית הקופה משנות ה-70. בשנת 1974, באותו מקום בדיוק, נחשף הדור הראשון של השירוקו, מכונית הקופה הספורטיבית של החברה באותם ימים. 34 שנים אחרי, תחשוף פולקסווגן את השירוקו החדשה, קופה 2+2 לחובבי הנוסטלגיה והנהיגה.

4 מנועים, דיזל ובנזין, יעמדו לרשות המכונית שהשקתה צפויה להיות בחודשי הקיץ הקרובים. יהיו אלה ה-TDI וה-TSI בהספקים שבין 122 ל-200 כ"ס. בתחום הדינמי, מצהירים בפולקסווגן כי השירוקו תצוייד במיטב הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לכיול אקטיבי לשלדה. תמונות רשמיות עדיין לא חשפו בפולקסווגן וכל שנותר הוא לתהות עד כמה תהיה היא דומה למכונית הקונספט IROC.

חוסכים כל הדרך לז'נבה

הגולף TDI מצטרפת לשורה ארוכה ומכובדת של מכוניות המתהדרות בתואר "הייבריד". הקומפקטית, כאן כקונספט, מצויידת במנוע טורבו דיזל בנפח 1.2 ליטר ולו 75 כ"ס, גנרטור חשמלי קטן וגיר DSG רובוטי 7 הילוכים. כל אלה מאפשרים לגולף לעבור כמעט 30 ק"מ לליטר סולר אחד כשמאחור היא משאירה 89 גק"מ של CO2. עוד מאפשרת המכונית בחירה בין מנוע הדיזל, מנוע החשמל, או שילוב של השניים וכמו כן היא מצויידת בטכנולוגית 'עצור-סע' שתדאג לכבות את המנועים בכל עצירה.

עוד מכונית נקייה היא הפאסאט TSI אקו-פיול, המונעת בגז טבעי. בפולקסווגן טוענים כי הפאסאט תשנה את התמונה המוכרת ובמקום מנוע קטן וחסכוני, לרשותה יעמוד מנוע טורבו המפיק 150 כ"ס. למרות עדר הסוסים, תסתפק הפאסאט בק"ג אחד של גז לכל 19 ק"מ. לקראת סוף השנה תשיק פולקסווגן את הפאסאט אקו-פיול שתוצע במרכב סדאן וסטיישן.

למשפחות מרובות הילדים, מצרפת פולקסווגן את השאראן לסדרת הבלומוושן החסכונית. תודות למנוע הטורבו דיזל 1.4 ליטר שהספקו 140 כ"ס, הארכת יחסי ההעברה בגיר ומערכת פליטה הכוללת מסנן חלקיקים, עומדת צריכת הדלק הממוצעת של השאראן על 16 ק"מ לליטר כשפליטת ה-CO2 יורדת מ-177 ל-159 גק"מ. המיניוואן 7 מושבים יצא לשוק האירופאי בקיץ.

עוד בתערוכה

הנעת ה-4Motion חוזרת לשרת את הגולף. מייד לאחר התערוכה תחל פולקסווגן לשווק את הסטיישן בעלת ההנעה הכפולה. הגולף מצויידת במנוע הטורבו דיזל 105 כ"ס ומערכת ה-4Motion מאפשרת לכל הכוח לעבור אל הציר האחורי. למרות השם המפתה, אל תצפו לקבל מכונית חורכת אספלט. תאוצתה ל-100 תימשך כמעט 13 שניות ומהירותה הסופית היא 185 קמ"ש. את הנחת יקבלו בעליה המאושרים בתחנת הדלק כי עם צריכה ממוצעת של 16.7 ק"מ לליטר, היא לא צפויה לבקר שם לעיתים תכופות.

מי שתחתום עבור פולקסווגן את התצוגה תהיה הפאסאט CC שהוצגה בחודש שעבר בתערוכת דטרויט ורק נזכיר כי לרשותה מגוון מנועים בהספקים של בין 160 ל-300 כ"ס. בתערוכת ז'נבה תערוך הפאסאט את הופעת הבכורה האירופאית ואלינו היא צפויה להגיע לקראת סוף הקיץ.

על 3 נציגות משפחת ה-UP!, מכוניות הקונספט החשובות ביותר של פולקסווגן ב-2007, לא מדברים. האם זהו רמז לכך שבקרוב נזכה לגרסה הסדרתית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully