וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Q7 בגרסת על

ירון אדרי

2.3.2008 / 11:14

אודי חושפת את גרסת העל ל-Q7. זה מה שקורה כשמנוע דיזל V12 מקבל זוג מגדשי טורבו והשראה מעולם המירוצים

כנראה שנמאס להם שם באודי לראות איך סדנאות השיפורים מוציאות עוד ועוד סוסים מה-Q7 ועל כן החליטו לעשות מעשה. מנוע המירוץ V12 TDI, זה שמפיק מעל ל-650 כ"ס מ-5.5 ליטרים, כבר ניצח את 24 השעות של לה-מאן, אז סביר להניח שעם כמה שינויים הוא יתאים גם למכונית סדרתית. זה בדיוק מה שעבר בראשם של המהנדסים באינגולשטאט שהכניסו את בלוק ה-V12 מתחת למכסה המנוע.

למנוע ה-V12 TDI החדש נפח של 6.0 ליטר ותודות לטכנולוגית מסילה משותפת בלחץ של 2,000 באר, צמד מגדשי טורבו 1.6 באר בגיאומטריה משתנה, צמד אינטרקולרים ועוד, מפיק 500 כ"ס ומומנט של 102 קג"מ הזמין בין 1,750 ל-3,250 סל"ד. ה-Q7 החדשה לא מתביישת לעמוד לצידן של מכוניות ספורט טהורות כשלזכותה 5.5 שניות ל-100 ומהירות מרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. אגב, על השעון המהירות המרבית היא 310 קמש. רמז לבאות?

למנוע משודך גיר טיפטרוניק 6 הילוכים אשר הותאם במיוחד למומנט הרב שלו. דרכו, מועבר הכוח אל הנעת הקוואטרו שבהתאם לרמת האחיזה, מעבירה את הכוח ביחס של עד 40:60 בין הצירים. ומה עם האוכל? צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 8.4 ק"מ לליטר ובאודי לא שוכחים לציין עד כמה זה חסכוני. טוב, הכל יחסי.

על הכביש

מנוע לבדו אינו מספיק וכיולי השלדה אמורים להשלים את החבילה הדינמית של ה-Q7 V12. שלדת אלומיניום, עצמות עצה כפולות מקדימה ומאחורה ומתלי אוויר מתכווננים, יאפשרו להפיק תועלת ממאות הסוסים. מרווח גחון של 20.5 ס"מ אינו משאיר מקום לספק לגבי סוג המשטח המועדף על המכונית ואם זה לא מספיק, ניתן להנמיכה בעוד 7 ס"מ באמצעות מערכת מתלי האוויר האקטיביים.

טכנולוגיות נוספות מעולם המירוצים מגיעות גם אל הברקסים. בתוך חישוקי ה-20 אינטש (21 כאופציה) שוכן דיסק בלימה קראמי-קארבון קל משקל בעל עמידות גבוהה לחום כשקאליפרים טיטניום 8 בוכנות מקדימה ו-4 בוכנות מאחור תורמים לקיצור מרחקי העצירה.

חבילה שכזאת אינה יכולה לשמור על צניעות וחשוב כי גם עוברי האורח ידעו במה מדובר. חיצונית, קיבלה ה-Q7 קיט אווירודינמי ייחודי הכולל פגושים חדשים ובתי גלגל תפוחים. מעל כונסי האוויר שמשני צדי גריל הכרום, נוספו 12 נורות לד שגם בחשיכה מוחלטת ירמזו על מה שמסתתר מתחת לצללית. הבעלים המאושרים ישמחו לדעת כי מגן תחתון עשוי מפלדת אל חלד יאפשר להם לנסוע קצת גם בשבילים. קארבון, אלומניום, עץ ועור, מעטרים את תא הנוסעים כשאת רשימת האבזור המכובדת חותם גג פנוראמי מזכוכית. תחילת שיווקו של ה-Q7 צפוי למחצית השנייה של 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully