וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הסוללות דורשות מזגן

ירון אדרי

2.3.2008 / 12:59

מרצדס מציגה פריצת דרך בטכנולוגיה ההיברידית. מערכת בקרת האקלים תצנן את סוללות מכוניות היוקרה

כששואלים על מכוניות יוקרה היברידיות, השם הראשון שעולה בראש הוא של לקסוס, בעיקר בזכות ה-LS. אלא שלא חברה כמו מרצדס תרשה למגמה זאת להמשיך ויצרנית הרכב מגרמניה מודיעה על פריצת דרך שתשנה את מאזן הכוחות לטובתה כבר בתחילת השנה הבאה.

ה-'S400 בלו היבריד' תהיה הראשונה לעשות שימוש בטכנולוגיה החדשה. שילוב סוללות הליתיום-יון יחד עם מערכת בקרה האקלים של המכונית, תדאג לשמור על טמפרטורת עבודה יעילה שבין 15 ל-35 מעלות צלזיוס, וכך תאריך את טווח הפעולה של היחידה החשמלית. בנוסף, שמירה על הטמפרטורה תאריך את משך חיי הסוללות. לא פחות מ-25 פטנטים רשמה מרצדס בדרך להצגת הטכנולוגיה החדשה שבעתיד תוצג גם עם מכוניות החשמל והתא-דלק הרעיוניות.

עם הטכנולוגיה החדשה מפיקה יחידת הכוח המשולבת 299 כ"ס ומומנט של 38.2 קג"מ. זה מספיק לה בכדי להאיץ תוך 7.3 שניות ל-100 קמ"ש ועד למהירות מוגבלת של 250 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת בהחלט מרשימה למכונית בסגמנט זה, 12.7 ק"מ לליטר כשפליטת ה-CO2 עומדת על 190 גק"מ.

כאמור, כבר בתחילת 2009 יוכל העשירון העליון להצטייד בהיבריד בלו שעתידה לצרף לשורותיה גרסה נוספת. ה-S 300 בלוטק, מכונית הדיזל החסכונית, תקבל את היחידה ההיברידית שתהפוך את מרצדס לנקייה אף יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully