וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: ביטוח מוזל לאופנועים

צבי זרחיה

3.3.2008 / 17:08

ההשתתפות העצמית תוגבל רק לפיצויים בגין כאב וסבל. הצעה החוק צפויה להפסיק את תופעת תביעות הסרק

בעלי רכב דו גלגלי יוכלו לרכוש ביטוח חובה מוזל. בביטוח יוכנס מרכיב של השתתפות עצמית במחיר זול יותר מהמחיר המוצע בפוליסות הנמכרות כיום - בדומה למנגנון הפועל בביטוח רכוש. כך עולה מהצעת חוק שאושרה בצהריים בוועדת הכלכלה לקראת הצבעה בקריאה השנייה והשלישית.

לפי הצעת החוק שהוגשה על ידי חברי הכנסת גלעד ארדן (ליכוד) וסטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), ההשתתפות העצמית תוגבל רק לפיצויים בגין כאב וסבל. זו לא תחול על ההוצאות הרפואיות ואובדן כושר העבודה - שיישארו ללא שום הגבלה או הפחתה. התיקון צפוי להפחית את נטל הפרמיה הכבד על בעלי הרכב הדו גלגלי ואף ימנע תביעות סרק שמטרתן קבלת פיצוי כספי מחברות הביטוח. החוק גם יצמצם את תופעת נהגי הרכב הדו גלגלי הרוכבים ללא ביטוח עקב המחיר הגבוה של ביטוח החובה.

הוועדה אישרה מנגנון בקרה ולפיו החוק ייבחן על ידי הכנסת בתום ארבע שנים מכניסתו לתוקף. ההשפעות על ענף הרכב דו גלגלי יוצגו בפני חברי הכנסת ועל פי ממצאים אלו תישקל תועלת המנגנון, המשך החלתו על הענף ובחינה באם להרחיבו אף לסוגים נוספים של כלי רכב. כך החוק יפקע אם הוועדה לא תשתכנע שהוא משיג את מטרותיו.

זוהר גרינברג ממועדון האופנועים אמר כי "פרמיית ביטוח לשנה כיום עומדת על סכום של כ-5,000 שקל - בערך עלותו של אופנוע. בעקבות כך התפתחה תרבות בה רוכבים לא מקבלים את הגזרה הזו ומרשים לעצמם -בניגוד לחוק - לביים תביעות הנסגרות בין המבטח למבוטח. אנחנו רוצים למגר את התופעה הזו שמייקרת את כלל ביטוחי כלי הרכב הדו גלגלי".

ח"כ ארדן אמר כי ההשתתפות העצמית תוביל לירידה במספר התביעות ולהוזלת הפרמיה ותשכלל את התחרות בשוק ביטוח האופנועים. "ההצעה משלימה את המהלך שהובלנו להפחתת עלויות ביטוחי כלי הרכב הדו גלגלי והיא תגרום להפחתה של כ-20% ממחירי ביטוח החובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully