וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי מסתערת על ז'נבה

ירון אדרי

4.3.2008 / 10:32

אודי מתקשה לרסן את הסוסים. גם ה-R8 וגרסה מיוחדת ל-Q7 מקבלות את מנוע הטורבו דיזל V12

בתחילת השבוע סיפרנו לכם על גרסת העל של אודי ל-Q7, זאת עם מנוע הבי-טורבו דיזל V12 בנפח 6.0 ליטר. היום, עם פתיחת שערי תערוכת ז'נבה, יוכלו המבקרים להתרשם מגרסה נוספת ומרהיבה לא פחות – Q7 Coastline (בעברית – קו החוף).

ומה הקשר בין אודי לים הגדול? חיצונית מקבלת המכונית צבע לבן בגימור מיוחד השמור בדרך כלל ליאכטות מפוארות. אותו גוון ממשיך גם לתא הנוסעים כפי שניתן לראות במושבי העור, הדשבורד, ההגה, הגג ואפילו חגורות הבטיחות. גם המתגים השונים מקבלים את אותו צבע לבן בוהק.

יאכטה בלי 'דק' איננה יאכטה והעץ המשובח עליו בדרך כלל משתזפות עלמות חן מפוסלות גוף מגיע גם הוא לאודי. ידית ההילוכים, משענת היד וספי הדלתות עוצבו בחומר זה שמצפה גם את רצפת המכונית מאחור. תאי אחסון אינטגרליים מתקפלים גם הם נוספו מאחור בכדי שבעת השיוט לא יתפזרו להם החפצים.

מנוע ה-V12 עושה דרכו גם לכאן ורק נזכיר כי הוא מפיק 500 כוחות סוס ו-102 קג"מ שמאיצים את ה-Q7 תוך 5.5 שניות ל-100 קמ"ש.

מלה מאן ללה מאן

מנוע ה-V12 שמניע את ה-Q7 מגיע בבסיסו ממנוע הטורבו דיזל שניצח בשנתיים האחרונות את מירוץ 24 השעות של לה מאן. על כן, ישנה חשיבות תדמיתית מאוד גדולה לשימוש בשמו של המירוץ המפרך, בעיקר אם הוא מחובר למכונית הספורט של החברה.

את האודי R8 קונספט בגרסת הדיזל כבר פגשנו בחודש ינואר האחרון בתערוכת דטרויט, אך אז היה דימיון גדול בינה ובין שאר הגרסאות הסדרתיות. לתערוכת ז'נבה מביאה אודי את לוגמת הסולר האימתנית שעוברת מספר שינויים ובראשם גוון אדום בוהק שלא משאיר איש אדיש אליה.

בניגוד לגרסת דטרויט שם שמרו באודי על זכות השתיקה, הפעם הם מציינים בגאון כי המכונית נוסעת ועושה זאת כלל לא רע. האם הצהרה זאת, יחד עם העובדה כי מנוע ה-V12 עבר לייצור סדרתי ב-Q7, רומז על כוונות להביאה לייצור? עם 500 כ"ס, 102 קג"מ, 4.2 שניות ל-100 וקצת יותר מ-300 קמ"ש אנחנו בהחלט נשמח לראות זאת קורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully