וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן נלחם בעברייני התנועה

צבי זרחיה

4.3.2008 / 19:09

הצעת חוק: עברת שלוש עבירות חמורות? רישיונך יישלל לעשר שנים. עבירה נוספת? רישיונך יישלל לצמיתות

עבריינים סדרתיים המבצעים עבירות תנועה חמורות יורדו מהכביש לתקופה ארוכה - כך עולה מהצעת חוק שהגיש ח"כ גלעד ארדן (ליכוד). ההצעה אושרה בצהריים בוועדת הכלכלה לקראת הצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

לפי הצעת החוק, נהג שצבר במשך עשר שנים הרשעות בשלוש עבירות תנועה חמורות ביותר - נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, גרימת מוות בנהיגה רשלנית, תאונת פגע וברח, נהיגה בזמן פסילת רישיון וחציית מסילת רכבת בניגוד לחוק - רשיונו יישלל לעשר שנים. במידה שלאחר חידוש רישיונו בתום תקופת השלילה יעבור הנהג שוב עבירה מעבירות אלו בתוך כשנתיים, יישלל רישיונו לצמיתות.

עוד נקבע כי נהג שצבר במשך חמש שנים הרשעות בשלוש עבירות תנועה חמורות - אי ציות לרמזור אדום, עקיפה תוך חציית פס הפרדה רצוף, נסיעה במהירות מעל 130 קמ"ש בכביש בין-עירוני או מעל 80 קמ"ש בעיר, אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה ונהיגת בגיר שלא קיבל מעולם רישיון נהיגה - רישיונו יישלל לשנתיים. במידה שלאחר תום תקופת הפסילה יצבור הנהג שוב שלוש עבירות בתקופה של חמש שנים - רישיונו יישלל לחמש שנים נוספות. במידה שלאחר תקופת השלילה השנייה יצבור הנהג שוב שלוש עבירות חמורות בתקופה של חמש שנים - רישיונו יישלל לצמיתות.

ארדן ציין כי "מטרת ההצעה הינה להרחיק מהכביש נהגים מסוכנים המועדים לפורענות. ההנחה היא כי נהג שנתפס והורשע בבית משפט בביצוע עבירות תנועה חמורות הינו נהג מסוכן לציבור וכי המשך נהיגתו מהווה סכנה, ועל כן יישלל רישיונו לפרק זמן ארוך. "ההצעה מאזנת את הענישה ומאפשרת לבית המשפט בנסיבות מיוחדות להורות על פסילת רישיון הנהיגה לתקופה קצרה יותר, במידה שבית המשפט סבור כי המשך הנהיגה אינו מסכן את הציבור. ההצעה עולה בקנה אחד עם המלצת הפרק העוסק בעברייני תנועה סדרתיים בהמלצות ועדת שיינין", אמר ארדן.

על פי נתוני משטרת ישראל, בבחינה של חמש שנים אחורה, ישנם כיום 2,464 נהגים שצברו שלוש עבירות חמורות והורשעו בגינן בבית המשפט. ארדן טען כי "כיום מדיניות בתי המשפט מקלה עם עברייני תנועה סדרתיים. האינטרס הציבורי מחייב להרחיק מהכביש עברייני תנועה סדרתיים. צריך להבין כי רישיון נהיגה הוא לא זכות יסוד. פעמים רבות מתגלה לאחר תאונה קשה כי לנהג הפוגע יש עבר עשיר של עבירות תנועה חמורות והמשטרה לא מצליחה להורידו מהכביש". החוק ייכנס לתוקף שלושה חודשים מיום פרסומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully