וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו מגאן הבאה?

ירון אדרי

5.3.2008 / 15:58

עיצוב מקורי ודלתות "כנפי שפירית" הם הבסיס לרנו מגאן הבאה. האם זה מספיק בכדי להילחם בתוצרת הגרמנית?

קובי ליאני

צילום: קובי ליאני

הנה דוגמה למשהו שנחשב לנדיר בעולם הרכב. לקראת כל השקה של רכב חדש, בין אם מדובר על מכונית בייצור סדרתי או קונספט, מתחילות לצוץ באתרי הרכב ידיעות ותמונות כפטריות אחרי הגשם, לא בהכרח רשמיות. לכן הופתענו לגלות שמכונית הקונספט של רנו לז'נבה היא לא רודסטר פתוחה, בבניגוד למה שציפו בעולם.

לא סתם קיבלה הקופה קונספט את השם מגאן. ברנו מציינים כי ממנה תיוולד הקופה העתידית למכונית הקומפקטית, מה שרומז כי מכאן גם תגיע המגאן הבאה בעצמה. אורכה של הקונספט 451 ס"מ, ארוך בהרבה ממכונית קומפקטית מהדור הנוכחי, אך אסור לשכוח כי מכונית תצוגה מאופיינת בדרך כלל בעיצוב לא שגרתי.

גופי התאורה מסוג לד מלפנים ומאחור לוכדים מייד את תשומת הלב. מקדימה, הפנסים הם המשך ישיר לכונסי האוויר שבקצות הפגוש ומאחור יש 2 זוגות מכל צד השקועים עמוק. ואז נפתחת הדלת והתאורה נשכחת באחת. שתי דלתות הקופה נפתחות כלפי מעלה וברנו מכנים תצורה זאת בשם "כנפי שפירית" (באנגלית זה נשמע יותר טוב - dragonfly). כל דלת היא למעשה 2 כפולות המחוברות למרכב באמצעות זרוע קארבון אחת בחלקן האחורי.

עמוק בפנים

העיצוב המקורי ממשיך גם אל תא הנוסעים כשמבעד למפתן הדלתות בוהק, שוב, הצבע האדום. זה מתחיל מסף הדלת וממשיך דרך רצפת המכונית אל 4 המושבים. גם הדשבורד עצמו מכוסה בצבע האדום שיורד דרך הקונסולה הראשית אל עבר המחיצה שבין המושבים מלפנים ומאחור. וכמובן, מקומו של העור השחור לא נפקד.

לוח המחוונים של הקופה נבנה בהשראת שעוני טייסים. במרכזו שעון מהירות אנלוגי משולב בשעון דיגטלי ולצידו מד סיבובי המנוע ושאר השעונים הנחוצים. מסך המגע של מחשב הדרך על הקונסולה המרכזית חולק ל-3 חלקים. במרכז, כל הנחוץ לנהג לתפעול המכונית ובשני הצדדים הנותרים, תמונות ממצלמות הוידאו שבמקום מראות הצד.

שיתוף הפעולה עם סאמסונג (שותפתה של רנו בתחום הרכב), הוליד טלפון סלולארי שהופך לדיבורית עם חיבורו האינטגרלי לקונסולה המרכזית ומערכת מולטימדיה משוכללת. עוד לרווחת הנוסעים עומדת מערכת בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים עם מתגי תפעול לכל אחד מהם.

ומה מסתירה הקופה מתחת לעיצוב האגרסיבי בחזית? מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר יעמיד לרשות הנהג 200 כ"ס ו-28.6 קג"מ הזמינים מ-2,600 סל"ד. יחד עם גיר ידני 6 הילוכים, מאיצה המגאן תוך 7.2 שניות ל-100 קמ"ש. את איכות הסביבה רנו לא מזכירה, אך עם צריכת דלק של 15.4 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 154 גק"מ, כנראה שהיא לא צריכה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הקרוסאובר הראשון של רנו

לצידה של המגאן קופה קונספט עמדה גם הקולאוס, רכב הקרוסאובר 4X4 הראשון של רנו. עבור החברה הצרפתית מדובר בצעד חשוב, בעיקר לנוכח כניסתן של פיג'ו וסיטרואן לסגמנט תחרותי זה. פלטפורמט הקולאוס והנעתה הכפולה מגיעות מהניסאן X טרייל.

הקולאוס נולדה כמכונית קונספט בתערוכת פריז 2006 ושנה וחצי לאחר מכן היא מגיעה בתצורתה הסופית להופעת הבכורה העולמית בתערוכת ז'נבה. לרשותה מערכת הנעה כפולה או הנעה קדמית, 2 מנועים (דיזל 2.0 ליטר 150 ו-173 כ"ס, בנזין 2.5 ליטר 171 כ"ס) ו-3 תיבות הילוכים (ידנית ואוטומטית 6 הילוכים ותיבה רציפה).

תחילת שיווק הקולאוס באירופה צפוי לחודשי הקיץ הקרובים ומייד לאחר מכן היא צפוייה להגיע גם לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully