וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן חלוץ: מכוניות סיניות בישראל - בתוך שנתיים

דניאל שמיל

10.3.2008 / 7:37

בראיון ראשון כמנכ”ל קמור מספר חלוץ על צ’רי הסינית, על התוכניות למזרח אירופה וב.מ.וו בישראל

כמה חודשים לאחר שפרש מתפקידו כרמטכ"ל מונה דן חלוץ למנכ"ל קמור, חברת אחזקות המשקיעה בנדל"ן, בספנות, בשיווק צמיגים ובעיקר ביבוא ושיווק של מכוניות ב.מ.וו. בקרוב תשווק החברה בישראל גם את המכונית הסינית צ'רי.

עם מינויו זכה חלוץ במשכורת בעלות של 82 אלף שקל (שתגדל ב-10,000 שקל מדי שנה, עד 120 אלף שקל ב-2012) ובאופציות ל-5% מסך מניות החברה. מינוי של מנכ"ל במעמדו של חלוץ לחברה קטנה כמו קמור עורר שאלות בענף הרכב, אך מתברר כי חלוץ עוסק בעיקר בניהול הפעילות של קמור במזרח אירופה ובשיווק העתידי של המכוניות מתוצרת צ'רי בישראל. כעת מעניק חלוץ ראיון ראשון בתפקידו החדש.

איך הניסיון שלך כאיש צבא וכמפקד מתאים לניהול חברה כמו קמור?

"שכל ישר, ניסיון וגישה לבני אדם ולשוק עוזרים לך להשתלב. זה האל"ף-בי"ת של הפעילות שלי בחברה".

מהם ההבדלים בין השוק הבולגרי לשוק הישראלי?

"בשוק הבולגרי, כמו בכל השוק האירופי, אין מעמד של יבואן בלעדי. אנחנו קיבלנו את זיכיון הסוכנות המרכזית בסופיה. קצב המסירות הכולל של ב.מ.וו בבולגריה הוא כ-700 מכוניות בשנה, והנתח שלנו הוא כ-50% מזה. בכל ארבע השנים שאנחנו מיוצגים שם היה גידול בהיקפים עצומים, וגם היעדים שלנו ל-2008 מבוססים על המשך מגמת הגידול".

מהן התוכניות שלכם בבולגריה ובאירופה?

"אנחנו בתהליך של פתיחת סוכנות נוספת לב.מ.וו בסופיה. התחלנו את התהליך הביורוקרטי, בתקווה שנקבל את זה. מעבר לכך, אירופה 'מזוכיינת' כולה. יש לנו בהחלט כוונות בתחום כלי הרכב הסיניים, אבל עוד חזון למועד.

"בבולגריה יש סחר ער בכלי רכב משומשים, שחוצים גבולות באירופה. אצלנו אין התופעה הזו. בקרוב אנחנו נכנסים לתחום נוסף בבולגריה - כלי רכב מיד שנייה, אבל באחריות היצרן ובמצב מצוין - וזה מצטרף למגמה הכללית של סחר במכוניות משומשות בבולגריה".

קמור מחזיקה בזיכיון לייבא את צ'רי לבולגריה, לסרביה, למונטנגרו ולמקדוניה - וגם לישראל (בשיתוף יבואנית החלפים כדורי). "שיווק המכוניות הסיניות יתחיל בתוך 18-24 חודשים, לפי הנתונים שיש בידינו עכשיו. אבל זו הערכה בלבד", אומר חלוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

האם הן יהיו באיכות מספקת לשיווק בישראל?

"כשהן יעמדו בתקינה האירופית במלואה, הן יגיעו לרף איכות מסוים. השאלה, בסופו של דבר, היא ערך לכסף, אבל אני חושב שמוקדם לדבר על התוצאה הסופית וצריך לחכות קצת עד שדברים יתבהרו. מכוניות צ'רי אינן אמורות להתמודד בשוק הפרימיום, אף שיש מיזם ישראלי-סיני (עם החברה לישראל, ד"ש) שאמור לטפל בעיקר בצד הזה. מיזם כזה יכול למשוך למעלה את כל המוצרים של צ'רי. אני מניח שהמוצרים יהיו נמוכים בעלותם מן המקבילים להם, אבל זו הערכה שאין לה ביסוס מעשי". ואכן, ההערכות בענף הן שצ'רי תהיה זולה בהרבה - שאם לא כן כדאיות היבוא שלה תהיה נמוכה.

מהו הפוטנציאל של ב.מ.וו בישראל?

"שוק הפרימיום בישראל הוא יציב, עם גידול אטי. הגודל שלו הוא פועל יוצא של המצב הכלכלי. כשיש כלכלה טובה, השוק גדל - מהטעם הפשוט שיותר אנשים שיכולים ורוצים לרכוש רכבי איכות מצטרפים למעגל. מאידך, התחרות אינה נעשית פשוטה יותר. יותר ויותר פירמות מייצרות מותגי פרימיום".

האם אתם עדיין צריכים להתמודד עם תדמית שלילית למותג ב.מ.וו?

"אני לא חושב שיש תדמית שלילית".

מהי דעתך בדבר המיקוח על מחיריהן של מכוניות יוקרה, שיכול להביא להנחות של 80-50 אלף שקל?

"יש במדינת ישראל תופעה, שהמחיר הוא נקודת מוצא למשא ומתן. מי שמצוי בשוק הישראלי יודע שגם בדירות יוקרה זה כך, וגם ביאכטות - לא שיש לי, אבל שמעתי. אפילו כשאתה הולך לקנות שעון יוקרה יש מקום למשא ומתן. זה בא מתוך תרבות רכישה.

"אין ספק שאדם שרוצה להוציא סכום כסף גדול יעשה כל מאמץ כדי להקטין את הסכום הזה. הכיוון הוא לקבע את המחירים במקום שיהיו אטרקטיוויים וגם יותירו בידי המוכר מספיק כדי לקיים עסק כזה".

האם המחירים של מכוניות יוקרה גבוהים בצורה מלאכותית, כדי להשאיר מרווח להנחות?

"מרווחי המחירים צנועים מאוד ביחס לשווקים אחרים. מחירו הראשוני של כלי רכב בישראל הוא כמעט כפליים מהמחיר בעולם המערבי, בגלל שיעורי המס הגבוהים. אדם שרוצה לקנות רכב יוקרה נדרש להוצאה גבוהה מאוד. צריך לברך את המגמה של הורדת שיעורי מס הקנייה. אף שהקצב אטי, הכיוון נכון".

באיזו מכונית אתה נוהג?

"אני נוהג בכל מה שנותנים לי".

סימפוניה בווארית

חברת קמור, בהנהלת דן חלוץ, היא חברת אחזקות הפועלת בתחום הרכב, הצמיגים, הספנות והנדל"ן. היא הוקמה ב-68' בשם חיל"ן (החברה הישראלית לעיבוד נתונים) ושינתה את שמה לקמור רק ב-90', עם קבלת הזיכיון ליבוא ב.מ.וו בישראל. ב-99' קיבלה את הזיכיון לאופנועי ב.מ.וו, וב-2001 החלה לשווק גם את המותג מיני של הקונצרן הבווארי.

פעילותה של קמור במזרח אירופה החלה ב-2003 בשיווק מכוניות ב.מ.וו בבולגריה. ב-2006 התקשרה החברה בהסכם הפצה במזרח אירופה עם צ'רי הסינית, שהורחב לישראל בתחילת 2008, בשיתוף חברת יבוא החלפים כדורי.

חלוץ התמנה למנכ"ל החברה באוקטובר האחרון. הוא החליף את דן ברנר, המחזיק ב-64% מקמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully