וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רי לא עומדת בתקן האירופי

אורה קורן

10.3.2008 / 13:06

לידיעת המשקיעים בחברה לישראל וחובבי הרכב הזול: צ'רי לא עומדת בתקן ההתרסקות האירופי

דן חלוץ, מנכ"ל יבואנית ב.מ.וו ובעלת הזכיון ליבוא הרכב הסיני צ'רי לישראל, לא יכול היה להותיר יותר סימני שאלה מכפי שעשה בראיון לדניאל שמיל שפורסם הבוקר ב-TheMarker. כשנשאל אם המכונית הסינית בטוחה, מתי יחל שיווקה בישראל והאם מחירה יהיה נמוך מהמקובל כיום בשוק, משפטים כמו "אבל זו הערכה בלבד" ו"זו הערכה שאין לה ביסוס מעשי" חזרו כחוט השני בדבריו.

זה לא מקרה ששום דבר לא נראה בטוח בצ'רי הסינית, אליה הצטרפה החברה לישראל בשליטת עידן עופר במיזם מיוחד בו התחייבה להשקיע 225 מיליון דולר תמורת 45% מהמיזם. בנוסף, התחייבה החברה לישראל להעמיד ערבויות להשגת מימון לשלב הראשון ב-180 מיליון דולר. חלוץ רמז על הבעיה, אבל לא פירט: "כשהמכוניות יעמדו בתקינה האירופית במלואה, הן יגיעו לרף איכות מסויים".

באילו תקנים אירופים צ'רי לא עומדת? שני תקנים חמורים הם הסוד שמאחורי עיכוב כניסתה של צ'רי לשוק האירופי והישראלי - פליטת זיהום ומבחן התרסקות. בשניהם, על פי מקורות זרים, המכונית עומדת בתקן אירופי 3, אולם רק תקן 4 יאפשר את תחילת שיווקה. עניין הזיהום ניתן כנראה להסדרה בהשקעה במערכות מתוחכמות יותר לשריפת הדלק שייקרו את הרכב.

מבחן ההתרסקות הוא הבעיה האמיתית של היצרנים. כדי לשפר את ההגנה על יושבי הרכב בהתנגשות, דרושות השקעות מהותיות יותר ומקיפות בתהליך יצור הרכב. החלק הטוב בעניין הוא שהסינים מסוגלים לשפר את היצור כך שיעמוד בתקנים. על פי אותם מקורות, החברה הסינית הראשונה שמייצרת רכב העומד בתקן האירופי היא בריליאנס, שהחלה באחרונה לשווק מכוניות מתוצרתה באירופה.

ניתן לקוות, שגם בישראל יקפידו הרשויות על העמידה בתקנים האירופים החשובים הללו. לממשלות ישראל ישנה היסטוריה מוזרה של הקלות שונות ומשונות שניתנו למשפחת עופר. עורך הדין הממולח של המשפחה, רם כספי, ערך לא מכבר מסיבה לרגל "זיכויו" של ראש הממשלה, אהוד אולמרט בדו"ח וינוגרד. יש לקוות, שהידידות הזו לא תעודד את הממשלה להמשיך להפגין גמישות ביבוא הצ'רי, במיוחד כשמדובר במאמץ מרוכז שהחל באחרונה לשמירת איכות הסביבה, ובעניין חשוב בהרבה - מבחן ההתרסקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully