וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

83% משוחחים בסלולרי בנהיגה

10.3.2008 / 15:50

משאל גולשים בוואלה! רכב מגלה כי 83% משוחחים בסלולרי בנהיגה ו-34 אחוזים אף ללא מכשיר דיבורית

משאל שנערך בשבועות האחרונים בוואלה! רכב ובו לקחו חלק 6,195 מצביעים, מגלה כי 83 אחוזים מהמצביעים נוהגים לשוחח בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה וכי 34 אחוזים מהם אף נוהגים לעשות זאת ללא מכשיר הדיבורית. רק 17 אחוזים מהמצביעים הצהירו כי אינם משוחחים בסלולרי בנהיגה.

נתונים אלו עשויים להצביע על מגמה שלילית מאוד במצבנו הבטיחותי בדרכים וביחס שמעניקים הנהגים לבטיחות כאשר כשליש מהם משוחחים במכשיר הסלולרי גם ללא שימוש בדיבורית.

שיחה בטלפון הסלולרי עם דיבורית ובייחוד בלעדיה, גורמות להיסח דעת חמור מהדרך - פרטים רבים נעלמים מעיני הנהג והקשב לסביבה נפגע קשות. מצב זה עלול בקלות רבה מדי למנוע מהאוחזת בהגה להגיב לאירועים על הכביש ובכך להוביל למעורבות בתאונות קשות.

דורון בן אמו, דובר משטרת התנועה מוסר כי המשטרה רואה חשיבות עצומה לנושא הריכוז בנהיגה. הנהג חייב לשמור על קשר תמידי ומקסימלי עם המתרחש מסביבו בכביש והיסח דעת מסוג זה, הכולל שיחה בסלולרי גם עם מכשיר דיבורית ואפילו תפעול מכשיר הרדיו ברכב, גורם ללא מעט תאונות בישראל. לדבריו, המשאל מוכיח וחושב עוד בעיה חמורה באופי הנהיגה של הנהג הישראלי - שאינו מרוכז בנהיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully