וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז נגד בתי המשפט

ירון אדרי

12.3.2008 / 16:09

שר התחבורה מוחה על החלטתם של שופטים שלא לשלול את רשיונותיהם של עברייני תנועה כבדים

מאבקו של שר התחבורה שאול מופז בבתי המשפט מתחמם. כזכור, כחלק מהמאבק בתאונות הדרכים, יצא מופז ביוזמה לשלילת רישיונותיהם של עברייני תנועה אותם הוא מגדיר "כבדים". אולם, יוזמתו של השר לא עברה את מבחן הסמכות החוקית והבקשה לשלילת הרישיונות נדחתה על ידי בית המשפט.

את פסילת הרישיונות אישרו 8 שופטים, אולם 3 אחרים ביטלו את ההחלטה בגין סתירות חוקיות. גם בקשת ערר כנגד הפסילות שהוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת נדחתה. בהודעה לעיתונות שהוציאה לשכתו של השר היום, קבל מופז כנגד ההחלטות בטענה כי "השופטים שמים מקלות בגלגלי המאבק בתאונות הדרכים". עוד הוסיף מופז כי לא מדובר בשאלה משפטית אלא בשאלה של חיים ומוות ועל כן מתכוון הוא לעתור לבית המשפט העליון. המבצע המשותף למשרד התחבורה ומשטרת ישראל החל בחודש ינואר 2008 ומאז נשללו רישיונותיהם של 64 נהגים לתקופות של בין 3 חודשים ל-15 שנים.

שרי התחבורה לדורותיהם ניסו להילחם בתאונות הדרכים כמעט בכל דרך אפשרית, אולם נראה כי אף אחת מהן לא צלחה. לרוב, דגלו שיטותיהם של השרים ביד חזקה ונראה כי מופז ממשיך באותה הדרך. נכון, מקומם של עברייני תנועה כבדים אינו על הכביש אולם לצערנו מתעלם השר מהעובדה כי אלה מעורבים במספר קטן מאוד של תאונות דרכים. בסופו של יום, כוללת רשימת המוות את אותו שכן נחמד מהדלת ליד. האם לא מבין השר כי מלקות לבדן לא יועילו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully