וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאצ'יה מגיעה לישראל

דניאל שמיל

13.3.2008 / 14:09

רנו תביא לישראל את הלוגן MCV, המיניוואן של היצרנית הרומנית שתעלה פחות מ-110 אלף שקלים

דאצ'יה, יצרנית המכוניות הרומנית שבבעלות רנו, תמכור מכוניות בישראל החל מאוקטובר הקרוב. המכוניות יישווקו בישראל תחת המותג רנו במחירים נמוכים במיוחד.

המכונית הראשונה שתגיע היא לוגן MCV. מדובר בגירסה מאורכת ומרווחת ללוגן המשפחתית הקטנה של דאצ'יה. ל-MCV בסיס גלגלים ארוך של 290 ס"מ, המאפשר מרווח פנימי גדול ומקום ישיבה לשבעה אנשים. נפח תא המטען הוא 190 ליטר, אולם קיפול שני המושבים האחוריים מגדיל את הנפח ל-700 ליטר וקיפול כל המושבים (פרט לשורה הראשונה) מאפשר הטענה של 2,350 ליטר.

המכונית תשווק עם שני מנועים - בנזין בנפח 1.6 ליטר עם 90 כ"ס, וכן דיזל בנפח 1.5 ליטר ובהספק של 70 כ"ס. המכוניות הראשונות שישווקו יהיו עם תיבת הילוכים ידנית בלבד - תצורה פופולארית פחות בישראל. מכונית עם תיבת הילוכים אוטומטית תשווק כאן רק כשנה לאחר מכן.

ייתכן כי המכונית הראשונה תוצג בישראל כבר בתערוכת אוטומוטור שתתקיים בפסח הקרוב. בקרסו מייעדים את הלוגן להוות אלטרנטיבה זולה למיניוואנים קומפקטיים כמו מאזדה 5 וסיטרואן C4 פיקאסו, וכן כמתחרה למכוניות מסחריות קלות כמו סיטרואן ברלינגו ורנו קנגו. עם זאת, יעדי המכירה צנועים יחסית עם כ-1,000 מכוניות בשנה לעומת 4,005 מכוניות מדגמי מאזדה 5 ב-2007.

רנו רכשה את יצרן הרכב הרומני דאצ'יה ב-98 והלוגן היא המכונית הראשונה שפותחה לאחר הרכישה והושקה ב-2004. יעד הפיתוח היה מכונית עממית ופשוטה במחיר של 5,000 יורו בלבד, שיועדה בעיקר למזרח אירופה ולמדינות מתפתחות. בתחילה הוצגה גירסת סדאן ואחר כך הצטרפו אליה גירסת סטיישן - MCV, שגם היא תגיע לישראל - גירסת וואן סגור וגירסת טנדר.

המכונית זכתה להצלחה וכמות הייצור שלה הגיעה ל-230 אלף מכוניות. עיתונאי רכב בחו"ל מצאו את הלוגן פשוטה, שימושית ויעילה. נראה כי איכותה השתפרה מאוד מאז מכוניות דאצ'יה יובאו לישראל בסוף שנות ה-80. לטענת בכיר בחברת קרסו, מנתונים שאספה החברה באירופה מתברר כי הלוגן מציעה אמינות גבוהה יחסית. באחרונה הציגה דאצ'יה מכונית קטנה על בסיס הלוגן, המכונה סאנדרו. זו תשווק בישראל עם סמלי רנו בפברואר 2009, וכנראה תוצע גם היא במחיר נמוך יחסית.

  • עוד באותו נושא:
  • דאצ'יה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully