וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדונים בקרב

ירון אדרי

14.3.2008 / 11:32

מועדוני הרכב הישראלים נפגשו בפעם הרביעית למירוץ הקארטינג השנתי. על 90 דקות של מהירות, מוניטין, ענישות ותעוזה

לא פעם כשנשאלו לגבי עברם, ציינו נהגי המירוצים המצליחים בעולם כי התקופה המהנה ביותר בקריירה הייתה בימי הקארטינג. משהו בכלי הקטן פשוט עושה להם את זה. ואולי זאת גם הסיבה לכך שמועדוני הרכב בישראל מייד מתייצבים כאשר על הפרק מירוץ קארטינג שייקבע מי מהם הוא החזק בסביבה.

'מירוץ המועדונים' של 2008 התקיים אמש זה שנתו הרביעית כשהפעם מארח את המירוץ מסלול 'פרוקארטינג' ברחובות. בשונה ממירוצי הקארטינג עליהם כבר סיפרנו לכם בעבר הפעם מדובר על מירוץ סיבולת קבוצתי, משהו בסגנון של מירוץ שליחים, בו המטרה היא לבצע את מספר ההקפות הרב ביותר בפרק זמן מוקצב. 9 קבוצות נרשמו למירוץ ואף הגיעו לאימונים מקדימים אולם ברגע האחרון הודיעו 2 קבוצות על פרישתם. וכך, התייצבו להן 7 הקבוצות הנותרות לשעה וחצי של סחרור חושים מטורף.

לאחר תדרוך אותו קיבלו הנהגים מהשופטים, הגיע הזמן לתת בגז. כל קבוצה שלחה את נהגה הטוב ביותר למקצה מדידות זמנים בן 10 הקפות שייקבע את סדר הזינוק למירוץ. את ההקפה הטובה ביותר, 24.684 שניות, ביצע גלעד קפוליס ממועדון PSI שעוד לפני שהחל המירוץ הזכיר לכולם מדוע הוא זכה ב-3 המירוצים הקודמים. שני, בהפרש של 42 אלפיות השנייה, הגיע ציון סופר ממועדון פיאט ולמקום השלישי הגיע דני גלטר מקבוצת עיתונאי הרכב בהפרש של עוד 12 אלפיות שנייה.

עוד שעה וחצי

אבל מה זה מאית השניה כשלפנינו 90 דקות נהיגה. דגל הזינוק הונף והספירה לאחור החלה. עוד בתדריך הנהגים הובהר למתחרים כי השיפוט יהיה נוקשה וראשון לקבל ענישה הוא איציק שחר ממועדון לנצ'יה על עבירה שבוצעה עוד לפני הפנייה הראשונה. להתחיל את המירוץ במקום האחרון זה לא דבר כל כך מומלץ. ענישות נוספות המשיכו לצאת נגד נהגים סוררים שניסו כמעט בכל מחיר לשפר את מיקומם במסלול. הנפגעת הגדולה כבר בהתחלה היתה קבוצת PSI כשנהגה דדי קונדל לא כל כך ידע היכן בדיוק לעצור לענישה. על טעויות משלמים והנפילה מהמקום הראשון עד לאחרון היתה מאוד קשה.

סבב החילופים החל לאחר רבע שעה של נהיגה - כזכור, מדובר במירוץ קבוצתי וכל קבוצה נדרשה לחמישה נהגים – ואז החלו האסטרטגיות להיכנס לפעולה. חילופי המיקומים במחשב המירוץ השתנו ללא הרף כשכל החלפה או ענישה משנה את התמונה. אולם לאחר חצי שעה של מירוץ כבר היה ברור איזו קבוצה עובדת בצורה הכי נכונה.

השיפוט הנוקשה של מנהל המסלול, דוד מנשה ובנו איציק, הביאו את כל הקבוצות אל עמדת הענישה חוץ ממועדון לנצ'יה. נהגי הקבוצה שרק שלשום החליטו להשתתף במירוץ, הקפידו על נהיגה נקייה מענישות ורק פעמיים איבדו זמן. זה בסופו של דבר היה מה שהעניק להם את הניצחון ונישל לראשונה את מועדון PSI מזכייה. איציק שחר מלנצ'יה היה זה שקבע את הההקפה המהירה למירוץ, 23.887 שניות.

מעט שונה היה מצבם של עיתונאי הרכב שכל המירוץ החזיקו במקום השני. אחד מנהגי הקבוצה לא הבין שהבקשה לעצור לצורך ענישה מכוונת אליו, ולבסוף כשעצר, קיבל עונש כפול שהוריד את הקבוצה עד למקום ה-6. משם, בתוך רבע שעה, כבר היה קשה לשפר עמדות.

ומה עם PSI? לאחר שהקבוצה בילתה את מרבית המירוץ בחלקה הנמוך של הטבלה, הצליחו נהגיה עם המון נחישות לטפס עד למקום השני. עם תחושת החמצה, בעיקר לנוכח שבירת הרצף, גילתה הקבוצה ספורטיביות ושיבחה את ניצחון יריבתה. למקום השלישי מגיעה קבוצת VAG, היחידה ששיתפה נהגת בשורותיה, לירון בן ארי.

בתום המירוץ נראה היה כי הקבוצות נהנו ללא קשר לתוצאה. כמובן שהכי נשכרים הם נהגי קבוצת לנצ'יה שפרט לגביע הניצחון זכו גם בארוחה זוגית במסעדה איטלקית שתשלים את אהבתם למותג. עכשיו נמתין לשנה הבאה ומי יודע, אולי המסורת תהפוך לליגה עוד השנה.

נותני חסות לאירוע: פרוקארטינג רחובות, ספארקו, מי פיאצ'ה מודיעין, גלי, שאפט, יוז'י, בלק בורגר, ג'י דאב

תוצאות מירוץ המועדונים 2008

1. לנצ'יה, 23.887 שנ', 208 הק'
2. PSI, 24.178 שנ', 206 הק'
3. VAG, 24.372 שנ', 206 הק'
4. מקס טיונינג, 24.469, שנ' 205 הק'
5. רודסטרים, 24.528 שנ', 205 הק'
6. עיתונאי הרכב, 24.200 שנ', 204 הק'
7. פיאט, 24.529 שנ', 203 הק'


* גילוי נאות: הכותב שימש כמנהל המירוץ מטעם המארגנים

  • עוד באותו נושא:
  • קארטינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully