וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועד ב' לנבארה

ירון אדרי

14.3.2008 / 13:46

ניסאן מחזירה את הטנדר למבחני הריסוק לאחר שזכה לחצי כוכב בלבד. הפעם הוא מצליח יותר להגן על נוסעיו

תוצאות מבחני הריסוק של ה-Euro NCAP בחודש שעבר גרמו לזעזוע בעולם הטנדרים. הנבארה, כלי העבודה הפופולארי של ניסאן, השיג רק חצי כוכב וה-D מקס של איסוזו השיג כוכב וחצי בלבד. כשהם מודעים היטב לבעייה הבטיחותית ולא פחות חשוב גם התדמיתית, החזירה ניסאן את הנבארה למבחן ריסוק נוסף.

לדברי ניסאן, הסיבה לתוצאה המאכזבת נעוצה בתוכנת המחשב האחראית לפתיחת כריות האוויר. זאת גרמה להשהייה בפתיחה שהביאה לפגיעות חמורות בבובות הריסוק. לאחר שדרוג התוכנה, חזרה הנבארה אל משטח הניסויים כשהפעם התוצאות טובות הרבה יותר והיא מצליחה להשיג שלושה כוכבי בטיחות.

למרות השיפור הגדול, עדיין נרשמה סכנת פגיעה מחלקי הדשבורד בפלג הגוף התחתון של היושבים מקדימה כמו גם לחזהו של הנהג. פגיעה חמורה נרשמה גם לרגליו של הנהג כתוצאה מקריסת קורת השלדה התחתונה אל תוך תא הנוסעים שהביאה לתזוזה של הדוושות ממקומן. את מבחן הריסוק הצידי עברה הנבארה בחלקו היות והטנדר אינו מצוייד בכריות צד מסוג וילון. בסעיפים שכן נבדקו צברה הנבארה את מלוא הנקודות והגנה בצורה טובה על הנוסעים. גם בסעיפי ההגנה על ילדים שיפרה הנבארה את התוצאות וזה זיכה אותה בכוכב נוסף, רביעי. בהגנה על הולכי רגל לא חל שיפור ושני הכוכבים נותרו על כנם.

בניסאן מוסרים כי תוכנת כריות האוויר הלקוייה נמצאת אך ורק במכוניות שיוצרו מתחילת 2008 ולמרות זאת, בחברה מתכוונים לשדרג גם את הדגמים המוקדמים יותר שיוצרו בין 2005 לסוף 2007. מחברת קרסו, יבואנית ניסאן לישראל, נמסר כי דגמי הנבארה שנמכרו ב-2008 כבר מצויידים בתוכנה החדשה וכי הם נערכים לזמן כאלף לקוחות של הדגמים המוקדמים יותר לשדרוג התוכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully